vanzelfsprekende dienstverlening binnen SV Meerkerk

logo_svmeerkerk.jpg

Sinds oktober 2018 zijn we gestart bij SV Meerkerk met de vanzelfsprekende dienstverlening. In het kort houdt dat in dat ieder lid of bij kinderen ouder/verzorger zijn steentje bijdraagt aan onze vereniging.  iets terug doet voor de club.

Het heeft binnen onze vereniging de naam vanzelfsprekend gekregen omdat het eigenlijk vanzelfsprekend zou moeten zijn dat iedereen iets doet voor een vereniging waar hij of zij aan verbonden is. Het is fijn om samen te werken, nieuwe ouders en anderen binnen de vereniging te leren kennen. Ofwel; een steentje bijdragen werkt positief!

Hoe gaat het in zijn werk voor ouders/ verzorgers?

Zoon of dochter komt eerst maximaal drie keer trainen en wil lid worden van onze vereniging. Dan vult de ouder of verzorger het inschrijfformulier in. Door het ondertekenen van het inschrijfformulier geeft men aan op de hoogte te zijn van het beleid m.b.t.de vanzelfsprekende dienstverlening. Nadat het kind lid is geworden ontvangt de ouder een mail vanuit de jeugdcommissie. Hierin staat  in welke team en wanneer er getraind wordt. Ook wordt in deze mail nogmaals gerefereerd aan de vanzelfsprekende dienstverlening. Vervolgens ontvangt de ouder een mail van de vrijwilligerscommissie en kan er aangegeven worden welke taak het beste past. Dit kan zijn; kantinedienst ochtend of middag, schoonmaak op maandag, trainer/ leider van een team zijn of scheidsrechter zijn. Uiteraard kan er al voor deze mail een taak doorgemaild worden naar [email protected]

Hoe gaat het dan verder?

Voor de schoonmaak is er een groepsapp waar het rooster ingedeeld wordt. Je zit in een groepje van drie of vier mensen waarbij je de kantine op maandag schoonmaakt. Op de lijst in de keuken hangt precies wat je kan doen. We hebben op dit veel ouders in de schoonmaakploeg wat inhoudt dat je ongeveer om de 10 weken aan de beurt bent.

Geef je je op voor de kantinediensten dan krijg je 3 of meer data doorgemaild vanuit de vrijwilligerscommissie. De middagploegen ontvangen het schema via de app, dan wordt je toegevoegd aan een vaste ploeg. Er zijn in de middag vier vaste ploegen dus dan ben je één keer per 4 weken aan de beurt. Tijdens de kantinedienst in de ochtend ben je samen (max drie personen) verantwoordelijk voor de verkopen. Thee, koffie, tosti’s, snoepjes en limonade worden vel verkocht. Je dienst start om 8.00 uur en eindigt om 12.30 uur.

Als je je opgeeft als scheidsrechter dan gaat je telefoonnummer naar de coördinator van de scheidsrechters; Kenneth van de Heuvel. Je wordt geappt of gebeld als er een scheidsrechter nodig is.

Mocht u nog vragen hebben m.b.t de vanzelfsprekende dienstverlening dan kunt u een mail sturen naar: [email protected]

Hartelijke groet,

De vrijwilligerscommissie