protocol vanzelfsprekende dienstverlening SV Meerkerk 2022-2024

protocol vanzelfsprekende dienstverlening SV Meerkerk 2022-2024

                                                                           logo_svmeerkerk.jpg

Protocol vanzelfsprekende dienstverlening 2022 - 2024

Voor wie geldt de vanzelfsprekende dienstverlening?
Voor alle ouder(s)/ verzorger(s) van jeugdleden van SV Meerkerk die geen andere ‘vrijwilligerstaken’
uitvoeren. 

De vanzelfsprekende dienstverlening is NIET van toepassing wanneer ouder(s)/ verzorger(s) één van onderstaande taken uitvoert: 

- In het (jeugd)bestuur 
- Trainer / leider (duidelijk aanpreekpunt, bekend bij jeugdcommissie)
- Vaste grensrechter (minimaal 80% van de wedstrijden vlaggen)
- Vaste scheidsrechters 
- Vaste schoonmaakploegleden
- Kantine/keuken personeel
- Commissielid 

U voldoet al aan de taak ‘vanzelfsprekende dienstverlening’ en hoeft zich niet op te geven. Wij 
waarderen het dat u zich inzet. Zonder u kunnen onze jeugdleden helemaal niet voetballen en wij 
hopen dat u deze taak met plezier de komende periode weer volbrengt. 

Ouders/ verzorgers die zich incidenteel inzetten bijvoorbeeld door:
- Een enkele keer leider/ trainer zijn
- Iets eenmalig doen zoals patat bakken tijdens een speciale gelegenheid
- Hulp verlenen tijdens toernooien

moeten zich ondanks hun inzet toch ook inschrijven voor de vanzelfsprekende dienstverlening. 
Hiervoor is gekozen omdat het onduidelijk is hoeveel tijd hier aan besteed wordt. 

Wat wordt er verwacht?

Ieder gezin, waarvan gezinsleden onder de 18 jaar lid zijn van SV Meerkerk, wordt geacht zich aan te 
melden bij de vrijwilligerscommissie om deel te nemen aan het verenigingsleven. Hierbij kun je 
kiezen uit de volgende taken;

- Kantinedienst 
- Schoonmaakdienst
- Bestuurskamerdienst
- Scheidsrechterdienst
- Onderhoudsdienst – 3 vastgestelde dagen waarbij je alle drie de dagen aanwezig bent. 

Bij inschrijving bij onze vereniging ontvang je vanuit de jeugdcommissie een mail over de 
trainingstijden, team en daarbij de mail om je aan te melden voor een dienst. Kantine, schoonmaak 
en bestuurskamerdiensten worden uitgevoerd in ploegen. Dit houdt in dat er een roulatiesysteem is 
waarbij u onderdeel wordt.
* Bij de schoonmaak houdt dat in dat je ongeveer één keer per 10 weken aan de beurt bent.
* Bij de kantinediensten ben je ongeveer één keer per 4 tot 6 weken aan de beurt 
* en bij de bestuurskamerdienst ongeveer 5 keer per jaar.
* Van de scheidsrechters verwachten wij dat zij minimaal 4 keer per jaar een wedstrijd fluiten waarbij de vereniging     
   eenmaal per jaar een cursus aan biedt. 

*Hierbij geldt; hoe meer aanmeldingen,hoe minder vaak je aan de beurt bent.

Mocht u niet in staat zijn uw (zelf) geplande dienst te draaien dan zorgt u zelf voor vervanging of u 
kunt uw dienst ruilen. De vervanger is een persoon boven de 18 jaar.
Mocht u na het lezen van bovenstaande liever voor een andere taak binnen de vereniging kiezen dan 
kunt u contact opnemen via vrijwilligers@svmeerkerk.nl. Op dit moment hebben we geen plaats vrij 
in het bestuur. Mocht er een functie vrijkomen dan krijgen alle leden en ouders van leden de kans 
om hierop te reageren. De vacature wordt via de mail naar iedereen verspreid. 

- In het (jeugd)bestuur 
- Trainer / leider (duidelijk aanpreekpunt, bekend bij jeugdcommissie)
- Vaste grensrechter (minimaal 80% van de wedstrijden van één team vlagt)
- Vaste scheidsrechters 
- Commissielid 

Juniorenleden van 18 jaar en ouder

In de Jo 19-1 en Mo 19-1 voetballen junioren die tijdens het seizoen 18 jaar worden. Van deze 
leeftijdsgroep wordt verwacht dat zij de vanzelfsprekende dienstverlening uit zichzelf oppakken. Hier 
zijn de ouders of verzorgers niet verantwoordelijk voor. Zij kunnen kiezen uit de volgende 
werkzaamheden; fluiten van wedstrijden, pupillenteam trainen/ leiden of kantinedienst. Zij kunnen 
dit via de leider van het voetbalteam aangeven aan de vrijwilligerscommissie zodat zij op de juiste 
plaats worden ingedeeld.

Hoe wordt het uitgevoerd?

Als u zich op heeft opgegeven voor een dienst dan wordt u ingepland door de
hoofdverantwoordelijke van de groep. 
De kantine; Theo van Zessen
De Schoonmaak; Alexandra Klok en Sandra Westerink
Bestuurskamer; Henk-Jan van Zandwijk
Scheidsrechter; Sjaak de Wildt
Onderhoud; Mike Kersbergen
(contactgegevens zijn op te vragen via vrijwilligers@svmeerkerk.nl
De indeling wordt door bovenstaande verantwoordelijken gemaakt en zij zullen zorgen dat er een 
mooi schema naar u wordt gestuurd.

Dit protocol is herzien oktober 2022 met goedkeuring van het bestuur van SV Meerkerk.
Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!