GJS A1 - SV Meerkerk JO19-1

A-Junioren, A1, 1e klasse B

23 april 2011 12:15

Deurwaarder, W.J.

Voor ons zou het elke week een kampioenswedstrijd moeten zijn, maar met veel geblesseerden op de bank en in afwachting van de spelers van de B1, is dat een moeilijke opgave. Toch stonden de koppen goed en met vertrouwen op weg naar GJS.

Speelde afgelopen wedstrijden de scheidsrechter een hoofdrol, deze keer zou dat dit minder zijn want mijnheer “de deurwaarder” (eerlijk, zo heette die man) kwam niet opdagen. Blijkbaar (klopte ook) hadden wij al onze gele en rode kaarten betaald en vond ie het niet meer nodig om langs te komen. In allerijl werd er iemand (KNVB scheids) uit het dorp opgetrommeld die na 10 minuten al op het veld stond! Dus konden we beginnen.

Scherpte moesten we laten zien! Dat was echter ook de tactiek van GJS: snel de bal veroveren en dan opbouwen maar het resulteerde in veel balverlies. Combinerend was GJS echter beter en had meer rust in hun spel. Toch kreeg Mathias een eerste kansje maar met een puntertje was de keeper niet te verschalken. Ook een goed ingekopte corner van René werd vanwege buitenspel vroegtijdig afgefloten. Het warme weer was er blijkbaar debet aan dat er weinig beweging in het spel zat en dat schoten op doel de voorkeur verdiende. Dit leverde nog geen gevaar op totdat uit het niets hun spits, die zo te zien al van de paaseitjes had gesnoept, de bal in een draai op zijn slof nam en ……… Mathijs hoorde de bal wel in de kruising slaan maar heeft hem nooit gezien! Het is maar van welke kant je het bekijkt, maar ik noem het pech en of vette mazzel, maar wel  1 -0 achter.  Dit gaf GJS meer moed  en als een haas zo snel probeerden zij een 2e doelpunt te maken. Door niet goed mee te verdedigen, stond er plots een speler zo vrij als een vogel en kon ie in de korte hoek inschieten. Weer stond Mathijs als aan de grond genageld: 2 -0.  Enkele duidelijke aanwijzingen van Gert Jan zorgden er voor dat wij wat verzorgder gingen spelen. Wat GJS kan, kan Meerkerk ook, dacht Youri, maar zijn schot werd gepakt door de keeper. Kort daarna werd Mathias fors geblokt in de 16 meter maar de scheids vond de marge nog niet groot genoeg dus: geen vrije trap. Pech!  Aan de andere kant werd onze keeper weer op de proef gesteld met schoten op zijn doel. Eén van die schoten werd door Wilco gestopt of  geblokt en kwam bij Mathijs, die zijn nieuwe handschoenen niet vuil wilde maken en de bal wegschoot. Deze belandde via – via tegen de paal bij een GJS-er en de 3 -0 stond op het scorebord.  Mocht je een beetje verwachten dat GJS wat g(j)as zou terugnemen dan vergist je je want zij bleven gedreven spelen, maar wel met onnodige forse charges op Jesse (middenrif) en Tim (voet).  Hoewel “geel” de kleur van de Pasen is, had de scheids ter bescherming van onze spelers best  een kaart kunnen trekken!  Jesse was dermate aangeslagen/geblesseerd dat hij nog nauwelijks aan spelen toekwam en ook niet de kracht had om op een bal door te  lopen. Schieten was zijn enige optie, maar zonder succes. De rust en de koelte in het kleedhok zou ons misschien wel goed kunnen doen!

Flo als wissel voor Dennis en Jaimy voor de geblesseerde Jesse. Dit tot tevredenheid van de coach van GJS, bleek! Het eerste deel van de 2e helft was duidelijk voor ons. Leuke combinaties, een 100% kans voor Mathias, goed doorzetten van Jacco, een gedreven Jaimy, een paar goede reddingen van Mathijs, goed opkomen van Jim en ook een goed schot maar geen doelpunt. Wanneer hebben wij nu dat kleine beetje geluk dat wij dik verdienen, wanneer zijn de goden ons goed gezind? Niet de weergoden want dat was een beetje te te ….! Op al die vragen zouden we vandaag dus geen antwoord krijgen! Waar wij het lieten liggen, daar profiteerde GJS van, want tegen de verhouding in (op dat moment) scoorde GJS de 4 – 0.  Ondanks dit doelpunt bleven we weerbaar  en met de wissels Elmar en Jelle van de B1 gingen we op zoek naar een doelpuntje of een paaseitje. Maar zoals er werd opgemerkt vanaf de kant: net niet.  Volgens onze reporter (Ben) werden er zeker nog verschillende goede combinaties op de mat gelegd en werd er nog gestreden maar langzaam verloren wij het initiatief. De volgende 3  doelpunten (mooie doelpunten waarvan  een lobje van een paashaas) waren er zeker schuldig aan dat het moraal brak. Mijn inziens logisch, toch! 7 – 0.

De einduitslag zou je denken maar onze verdediger Jacco  wist met een kopbal uit een corner nog te scoren. 7 – 1.

Kortom: als neutrale toeschouwer moet ik erkennen dat GJS  beter combineerde, veel meer beweging had in zijn spel en dat wij achtervolgd werden door onmacht en pech. We maken het op deze wijze wel spannend, jongens! We gaan er maar van uit dat we dan met ons eindschot de Sleeuwijkers van het veld schieten. Gelukkig hebben we 2 weken de tijd om naar die match toe te leven, elkaar op te peppen en te herstellen. Want wie wil er nu niet bij die wedstrijd scherp en present zijn?!

Iedereen: PP gewenst!