SV Meerkerk JO19-1 - Sleeuwijk A1

7 mei 2011 12:15

Vormer, C. de

De cursus “motivational interviewing” hoeft Gert Jan niet
meer te volgen want met zijn voorbereiding moet je wel op scherp gezet worden!
Opzwepende en vooral  stimulerende
filmpjes van Robben, Bergkamp, een coaching gesprek van een American Soccer
team en brood en drankjes waren de drugs als voorbereiding voor deze
wedstrijd!. Beter en gekker kan het niet, toch!

Opgewarmd  door het warme en lome weer, begonnen we aan de wedstrijd. Voor Sleeuwijk was het ook nog niet duidelijk wat er bij verlies ging gebeuren, want de wedstrijd van Rijsoord was uiteindelijk bij een 2- 3 stand gestaakt en het is tot op heden
niet duidelijk of Rijsoord punten in mindering en Sleeuwijk 3 punten er bij heeft
gekregen. Na verschillende mails naar de KNVB geven zij nog steeds geen bericht
terug. Moeilijk?  Ja,  maar wel onzeker voor beide teams, omdat we
allebei nu punten moeten halen en wij meer dan sleeuwijk. Zat dat er in de
eerste helft? Neen, ondanks een aantal prachtige kansen voor Dennis (2 x) en
….    Het was een gelijk opgaande wedstrijd met over het algemeen meer kansen voor Meerkerk. Sleeuwijk deed er alles aan om geen tegendoelpunt te krijgen ten koste van verschillende overtredingen van Red 4 (denk ik).  Dit Moest Benjamin weer ontgelden waardoor hij aan het einde van de 1e helft moest afhaken vanwege zijn knieblessure (petje af dat hij toch wilde voetballen).

En dan nu de 2e helft. Waanzinnig spannend, want we hadden allebei maar 45 minuten meer. Dat werd aftellen geblazen, mits we een keer zouden scoren, want daar ontbrak het de laatste tijd aan. Met het videobeeld van  Al Pacino nog op ons netvlies:  winnen moesten we, centimeter voor centimeter, polletje voor polletje en winnen zouden we! Dat was het motto, maar dat kwam er niet direct uit want de Sleeuwijkers   kwamen sterker uit de kleedruimte en na 10 minuten konden zij uit een corner de bal gemakkelijk inschieten. 0 -1.  Met nog 35 minuten op de klok probeerde  Sleeuwijk door te drukken en een 2e doelpunt te scoren. Hoe doe je dat? Sleeuwijk deed dat slim en maakte gebruik van veel theater en het bespelen van de scheidsrechter waardoor wij (in onze ogen) onterechte vrije trappen tegen kregen.
Met nog 25 minuten te gaan kregen zij wederom een vrije trap op de 16
meter die langs de muur in de verre hoek belandde! 0 – 2. Niet te geloven  dat dit kon gebeuren; blijkbaar moesten we de beker helemaal leegdrinken! Niemand geloofde er nog in en Sleeuwijk begon langs de kant al een feestje te vieren, maar dat bleek voor onze jongens hun eer te na te zijn. Want, want en nu komt het ……. . Aangemoedigd, opgezweept door onze fanatieke aanhang onder leiding van H. P. deed Jesse van zich spreken door een hard en een geplaatst schot van 20 meter in de kruising te jagen. 1 -2.
Meerkerk was los. Nog 18 minuten te gaan. Snel aftrappen en  proberen nog een keer te scoren? Ha, ha dacht iedereen, behalve wij en in dit geval Mathias die een aanval netjes wist af te ronden en scoorde 2 -2 (en nog wel met zijn zus langs de kant: uniek). De vreugde bij Sleeuwijk begon een beetje weg te stromen, maar wij zouden dat dat feestje even gaan verstoren.
Nooit te vroeg juichen was ons geleerd, behalve als je vader jarig is dacht
Jesse, Want 5 minuten later kon hij, na een prachtige voorzet van Jim, zijn
hoofd onder de bal krijgen en prachtig inkoppen. 3 -2. Zo’n stand op het
scorebord en dan in de beslissende wedstrijd met nu nog 13 minuten te gaan! Het
dak ging er af en nu zou Sleeuwijk die beker helemaal  leeg drinken: zure gezichten! Maar er zat nog een slokje in want 8 minuten voor tijd kregen we ook nog een penalty, die Youri mocht verzilveren. 4 – 2. Onvoorstelbaar!  Wat er daarna nog op het veld gebeurde was het vermelden niet meer waard of ik heb het niet gevogld, maar na het laatste fluitsignaal van de heer Vormer (uit vorm) vloog iedereen elkaar in de armen!
Wat er verder ook nog gebeurt: we hebben het gered en hoe? Dit vergeet je niet
meer:  een waanzinnig eind van een …………….
(mag je zelf invullen) competitie. Chapeau en dank aan de spelers, de trainers,
de grens, de begeleiding, Bo en zoon en aan de aanhang. En zoals ik wel vaker