Leerdam Sport'55 C1 - SV Meerkerk JO15-1

Leerdam Sport'55 C1

Sander Slomp (penalty)

22 augustus 2011 19:00

Een slechte generale .....

Vol ongeduld en ook wel het nodige zelfvertrouwen werd uitgezien naar de eerste wedstrijd van dit seizoen door de nieuwe C1 selectie. Vanwege het niet doorgaan van de oefenwedstrijd tegen Lekvogels C1 moest het dan in Leerdam voor het eerst getoond worden. En dat viel niet mee. Al binnen enkele minuten was de 1-0 op het bord gezet door de jongens van Leerdam Sport 55 en dat smaakte bij hen naar meer. Wat zij ten toon spreiden aan wil en overtuiging ontbrak al snel bij de C1 van Meerkerk. Niet dat ze het opgaven, maar het was allemaal net niet genoeg. Leerdam ging ondertussen gewoon door, kwamen niet veel bij ons doel, want het merendeel van de tijd was iedereen in het Leerdamse deel te vinden, maar als ze er dan uitkwamen wisten ze er wel weer een te scoren. Zo kon het dan ook gebeuren dat halverwege de eerste helft de stand al op 3-0 was beland en alleen een fout aan hun kant die een penalty opleverde, zorgde er voor dat SVM, in de persoon van Sander, op 3-1 kwam. Dat duurde echter weer niet lang of Leerdam scoorde de 4-1 en het werd hoog tijd voor de rust en de koffie.

Na de rust ging Meerkerk op zoek naar aansluiting en probeerde het Leerdamse doel te bereiken. Het was echter wederom Leerdam Sport die het eerst tot scoren kwam en toen stonden we al met 5-1 achter. Meerkerk bleef het wel proberen en halverwege de tweede helft was het Jesse Breijer die zijn inzet beloond zag met een treffer en de stand op 5-2 bracht. Vervolgens begon Leerdam wat nonchalanter te spelen en kwamen er een aantal kansen voor Meerkerk, die echter niet werden benut. Tot Leon er toch doorheen wist te komen en de eindstand op 5-3 wist te brengen. Geen uitslag die we op voorhand hadden verwacht en voorzien, maar wel is Meerkerk in deze eerste wedstrijd met de neus op de feiten gedrukt. Er zal nog het een en ander aan de opstelling en instelling gesleuteld moeten worden en onderling overlegd, om een en ander weer goed op de rails te krijgen.

Zaterdag a.s. kunnen ze aantonen op het goede pad te zijn als om 12.30 uur de eerste bekerwedstrijd op het programma staat tegen Everstein C1.