SV Meerkerk JO15-1 - Rijsoord C1

C-Junioren beker poule, C1, Groep 6 06

31 augustus 2011 19:30

Mark Vermeer

Na de succesvolle eerste wedstrijd tegen Everstein in de bekercompetitiie, stond voor deze woensdagavond de eerste thuiswedstrijd gepland. Ook weer voor de beker en aangetreden moest worden tegen de C1 van het Ridderkerkse Rijsoord. De aanvang was om 19.30 en vanwege dit tijdstip werd gespeeld op het C veld, waar men bij invallende duisternis de verlichting kan inschakelen. Pas 20 minuten voor de wedstrijd kwamen de gasten aan op 't Hoog, waar de C1 al met spanning stond te wachten. Op voorhand wist men niets over de sterkte van deze voor ons onbekende tegenstander, evenals van die andere tegenstander in de beker, De Zwerver C1. Ja, Rijsoord had met 3-4 verloren van De Zwerver, maar verder was er niets bekend, dit ook omdat we deze club in de diverse competities nog nooit ontmoet hadden.

Al direct vanaf de aftrap nam Meerkerk het initiatief en al na vier minuten wist Meerkerk na een corner te scoren, het was Levi die in de consternatie in het Rijsoordse doelgebied de bal tussen de palen wist te plaatsen. Het verdere verloop van deze wedstrijd is daarna snel verteld. Rijsoord probeerde het wel, maar kwam niet echt aan de bak. Nog negen doelpunten volgden en in totaal scoorde Meerkerk dus 10 maal en kwam Rijsoord niet een keer tot scoren. Duidelijk was wel dat onze C1 deze avond een maatje te groot was voor deze tegenstander. Het enige verdere nieuws was dan ook dat Daan de honneurs als keeper voor de tweede helft waarnam, vanwege een lichte rugblessure van Jochem. Maar hij kreeg ook niet veel te doen.

Jammer voor de jongens van Rijsoord, maar door deze uitslag staat SVM C1 stevig aan kop in de eerste bekerronde, met 6 punten en 20 doelpunten voor en 2 tegen.

Zaterdagmorgen aanstaande dan de eerste competitiewedstrijd, tegen de C2 van het Gorcumse GJS. De aanvang is dan 09.45 uur en gespeeld wordt er op het complex van GJS aan de rand van Gorinchem of eigenlijk Dalem. We hopen dat de C1 zijn goede vorm uit de eerste wedstrijden kan vasthouden.