GJS C2 - SV Meerkerk JO15-1

GJS C2

C-Junioren, C1, 2e klasse 5

3 september 2011 9:45

Eindelijk ging het dan gebeuren, de eerste competitiewedstrijd en dan tegen de C2 van GJS, een club met meerdere C elftallen, waarbij de C1 zelfs in de hoofdklasse speelt. Op voorhand een sterke tegenstander, althans dat was de gedachte binnen het team. Het weer werkte in ieder geval meer dan mee om er een fijne wedstrijddag van te maken, want het zonnetje scheen uitbundig en het was zelfs echt warm op het veld, het leek wel zomer of was het dat nog? Vanwege een eerdere vertraging werd er iets later met de wedstrijd begonnen, maar direct na het aanvang signaal was het gelijk Meerkerk dat driftig aan het combineren ging en de druk er bij GJS vol op zette. Nadat enkele pogingen mislukten, was het dan in de negende minuut Joep die een bal op de paal van Lennart er netjes in tikte en stond Meerkerk op 0-1. Amper twee minuten later wist Lennart de volgende te scoren en stond het dus al 0-2. GJS probeerde ondertussen wel om in de aanval te gaan, maar dat stokte vele malen op het middenveld. Meerkerk was goed bij de les en wist met het betere positiespel en techniek de bal weer snel te veroveren om dan weer in de aanval te gaan. Na 20 minuten spelen was er dan een bal vanuit de eigen helft die snel doorgespeeld werd op Joep en die wist deze kans snel en doeltreffend te benutten en de 0-3 stond op het bord. Amper vijf minuten verder was het wederom Jesse die zijn doelpuntje per wedstrijd claimde en was het al 0-4. Vervolgens komt GJS wel een keer gevaarlijk richting het doel van Meerkerk, alleen is het Levi die goed en direct ingrijpt, maar daarbij geblesseerd raakt en het veld moet verlaten. als vervanger voor hem komt Ralf erbij. Als daarna in de vijfendertigste minuut Lennart het volgende doelpunt maakt en de stand daarmee op 0-5 brengt, vindt de scheids het genoeg en stuurt beide ploegen naar de kleedkamer voor de rust.

Ondertussen begint de temperatuur tropische vormen aan te nemen en bij de aftrap van de tweede helft heeft menigeen dan ook al een lekker rood koppie. Meerkerk was en is ondertussen lekker op stoom en gaat vrolijk verder waar het gebleven was, als Sander in de veertigste minuut de stand op 0-6 brengt. De jongens van GJS proberen het nog wel, maar de moed zakt hen langzamerhand in de schoenen en het is ook niet leuk en nog minder motiverend om op een dergelijke achterstand gezet te worden. Door goed en slim samenspel weet Meerkerk diverse kansen te creëren en vervolgens zien we Sander doorbreken via links, om langs de achterlijn richting doel te gaan en de bal keurig voor te zetten voor de mee opgekomen Joep die hem zo voor het inleggen heeft. Amper hiervan bekomen, weet Sander wederom de verdediging van GJS te omzeilen om ook de keeper uit te spelen en de bal met een hakje in het doel te plaatsen. Het is dan ondertussen al 0-8 en het houdt nog niet op. Weer weet Meerkerk een bal mooi uit te spelen op een vrijstaande Sander die wederom over links de verdediging van GJS omzeilt en voor de tweede keer de bal netjes voor geeft op Joep, die vervolgens alweer zijn vierde doelpunt weet te scoren deze morgen. Daarna is het Justin die tweemaal achtereen de score weet uit te bouwen en zijn doelpuntjes meepakt. Het staat dan ondertussen al 0-11 en van enige tegenstand en inzet van GJS is dan al en dat mag begrijpelijk zijn, weinig sprake meer. Meerkerk is deze morgen gewoon de ploeg met het betere voetbal en samenspel en hoe jammer het ook is voor de voetballers van GJS, er is niets tegen in te brengen. Jochem heeft het gewoon deze morgen erg rustig in het doelgebied en hoeft slechts een enkele maal een lange bal te onderscheppen. Door in de zestigste minuut met een mooie boogbal de keeper te omzeilen zet Sander de eindstand op 0-12, een echte monsterscore en tevens een hattrick voor hem in deze helft. Maar het mag duidelijk zijn dat een dergelijke overmacht niet alleen de verdienste is van degenen die de doelpunten scoren, maar dat dit een uitzonderlijke teamprestatie is. Dankzij de inzet en oplettendheid van alle spelers die ook echt allemaal aan het voetballen bleven, kun je een wedstrijd zo afsluiten. En dat moeten we zien vast te houden.

Uiteraard stapt Meerkerk met een goed gevoel van het veld af, de eerste drie punten zijn binnen en met een score van 12 doelpunten voor en geen tegen gaan we gelijk aan kop in de competitie. En dat is mooi, maar het zegt nog niets. We zullen zien hoe de jongens de volgende wedstrijden doorkomen en de eerste daarvan is aanstaande zaterdag, 10 september, tegen de C1 van Alem. Plaats van handeling dan de eigen locatie ‘t Hoog, een thuiswedstrijd dus. Op voorhand en gezien de ruime winst die zij boekten in de eerste wedstrijd, lijkt dat een lastigere wedstrijd te worden. Voor diegenen die het mee willen maken, de aanvang is 12.30.