Drechtstreek B1 - SV Meerkerk JO17-1

B-Junioren (A-cat), B1, 1e klasse 13

24 september 2011 10:00

Janssen, W.

Zaterdag 24 September, Drechtstreek uit op het programma. Na een tactische bespreking op het thuisfront vertrokken we naar vvDrechtstreek. Toen we arriveerden moesten we tot ieders schrik op kunstgras voetballen, geen pretje dus. Na de warming-up was iedereen gefocust op het spel. In de eerste helft speelde we mooi voetbal en we waren zeker niet slechter dan onze tegenstanders. Maar na wat mis communicatie viel uiteindelijk de 1-0 net voor rust. De tweede helft begint en we proberen het zo snel mogelijk weer op te pakken. Maar helaas na een minder gerichte bal van Jelle komen we op 2-0 achterstand (we geven het kunstgras de schuld). Nog steeds zijn we niet slechter dan Drechtstreek. We worden beloont met een vrije trap waaruit een penalty ontstaat. Jesse neemt de penalty en plaats hem in het hoekje 2-1.  Drechtstreek krijgt een kans om te schieten en benut die, maar Ruben ,die een mooie wedstrijd heeft gekeept, kan de bal nog net tegen houden. Maar de bal kaatst af van zijn handen en Drechtstreek maakt het af 3-1. SvMeerkerk laat het hoofd niet zakken, de bal komt voorin en na wat flipperkast voetbal weet Joop de bal voor te geven en Jesse schiet hem erin 3-2. We proberen nog een doelpunt te maken maar het lukt allemaal net niet. De scheids geeft het eindsignaal en de wedstrijd eindigt in een 3-2.

Chris van Toor