SV Meerkerk JO17-1 - Oranje Wit B2

B-Junioren (A-cat), B1, 1e klasse 13

8 oktober 2011 10:30

Wilschut, M.

De wedstrijd van vandaag werd overschaduwd door het trainingsongeval van Koen.

Op een ongelukkige manier liep hij dinsdagavond een dubbele beenbreuk op.

Hij had enorm veel pijn en moest per ambulance worden afgevoerd.

Iedereen was behoorlijk van slag door dit gebeuren. Koen zal maanden uitgeschakeld zijn, het hele team en de begeleiding wensen hem sterkte bij zijn herstel toe. En daarnaast wensen wij Elwin veel succes bij de C.

Bij de start van de wedstrijd tegen Oranje Wit hingen er donkere wolken in de lucht. Iets wat het verloop van de wedstrijd op voorhand al goed aangaf.

In de eerste helft waren de partijen goed aan elkaar gewaagd en golfde het spel op en neer. Wel had Meerkerk moeite om bij balbezit de vrije man te vinden. Daardoor was het spel onrustig en lukte de opbouw niet al te vaak. Dat OW als eerste scoorde kwam dan ook niet helemaal als een verrassing.

Maar Meerkerk vocht wel terug en kreeg ook enkele kansen. Een bal knalhard op de paal was pure pech een gelijkmaker was toen wel verdiend geweest.

De trainer was er niet in geslaagd het team in de rust op scherp te krijgen.

Het spel werd onrustiger, de vrije man was moeilijk te vinden en er werden nogal eens moeilijke oplossingen gezocht.

De 2-0 hing dan ook in de lucht en die viel dan ook vrij snel  net als de regen die duidelijk maakte dat het voorbij is met de zomer. Meerkerk kon daarna geen vuist meer maken, OW miste nog een penalty waardoor verdere schade beperkt bleef.

De coaching vanaf de zijlijn en in het veld werd nogal negatief wat meestal een slecht teken is.

Toch was er een absolute uitblinker aan Meerkerkse zijde en dat was  Ruben. Hij had diverse prachtige reddingen en probeerde zijn team positief op te zwepen.

Maar dat was vandaag niet genoeg om OW op de knieën te krijgen. Toch doet dit jonge team het boven verwachting goed in de 1e klasse. Elke week een spannende wedstrijd en soms win en soms verlies je als team.