SV Meerkerk JO19-1 - Wieldrecht A1

A-Junioren (A-cat), A1, 1e klasse 13

15 oktober 2011 12:00

Wijs, R.E. de

Meerkerk A Uno - Wieldrecht A1 6-6  (je leest het goed ja)

un bel gioco
 di basket

Zaterdag ochtend,
fris maar zonnig staat op het programma van la competiti del A-uno. Wieldrecht
thuis. Maar zonder Jacco en Jesse Peek. Jacco omdat hij zijn debuut in het 1e
maakt, grande! En Jesse Peek omdat hij in Berlijn zit.

Na een uitgebreid squadra incontro dat in het begin werd verstoord door onze capitano´s zijn geur. En na 2 wedstrijden verloren te hebben, wel aan toe waren aan una vittoria. Gelukkig kregen we eindelijk ook nog eens nieuwe tassen!

Opstelling +
wissels:

Floren            Dennis/mark

Jaimy

Elmar                         Wallie

Coen/niels

Jim      Hugo tim©    Thijs

Jurrien

De 1e 15 minuten waren zeker voor ons, Wieldrecht was soort van niet wakker. En we creëerde kansjes. We speelden goed en het was wachten eigenlijk om de 1-0. Maar krap na een ‘’snelle’’ uitbraak. Uit het niets… 0-1 afstandsschot, goed schoot. Maar wat we zojuist in de squadra incontro besproken hadden, na de 0-1 het kopje niet omlaag hangen.
Zo bleven we voetballen en waren nog de betere ploeg. Zo kwamen we op 1-1 door dat de verdediging + keeper werkelijk stonden te slapen en met gemak werd
binnen gekopt. (door Jaimy! (opmerking Bram))

Daarna kwam Wieldrecht meer in het spel. We waren nog wel de bovenliggende partij. Toch weer wieldrecht die 1-2 door een vrije trap die van richting wordt veranderd en binnen wordt getikt. Wij hadden ook nog kansen zoals het lobje van Floren die maar rakelings naast ging en het schot van Elmar met zijn chocolade been.
Daarop volgende de 1-3 en 1-4. Door standaard situaties en verrichting
veranderde schot, en een foutje in de verdediging kan gebeuren! Ontrecht
aangezien ons spel beter was. Met 1-4 de rust in.

2e
helft:

Grande ritorno!

Met een peptalk en vol vertrouwen begonnen we aan de 2e helft. 1-4, grote achterstand maar niks is onmogelijk voor de A-uno.

Zo kwam na 10 minuten spelen een voorzet die werd binnen gekopt 2-4. (weer door Jaimy- notitie Bram, niet te bescheiden hé) Alles kan! Er gevolgde een wissel Mark er in, die wissel bleek later goud waard te zijn. Mark scoorde de 3-4 uit een kopbal! Het duurde niet lang of Mark  scoort de 4-4! En geweldige ritorno. Door geloof en goed voetbal terug komen naar een grote achterstand. Dat kan alleen de A-uno. Maar uit het niets kwam Wieldrecht voor en met een geboogd schot de 4-5 binnen.

Zoals we geleerd hadden niet opgeven en doorgaan. Door een goal van Wallie terug op 5-5. Dit maak je alleen bij de F-jes en E-tjes mee. Zulke uitslagen. Hier viel wat te halen, en vlakvoor tijd een minuut of 10 te voetballen nog, valt er een
eigen doelpunt door een goed indraaiende corner van Merk en het in de weg lopen val Elmar binnen 6-5! Zo sta je in een keer voor. Het was nu voor Wieldriecht alles of niets, na een grote voorsprong geef je het niet zomaar uit de hand. En dat bleek ook kans op kans kregen wij en zowel hun. Floren 1 op 1 voor de keeper mist maar wordt volgens onder uit gehaald. Zuivere penalty. Helaas wordt die kans gemist op de 7-5 door wallie. Maar kan gebeuren. Vlak voortijd, toch nog wieldrecht die uit een verre bal die 6-6 over Jurrien kan schieten. Jammer.
6-6 net korfbal. Maar de reeks verloren wedstrijden is doorbroken. En een
verdiende punt.

Volgende week
Almkerk voor de per la coppa. Waar we nog iets goed te maken hebben!