SV Meerkerk 1 - GDC 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 2e klasse F

15 oktober 2011 14:30

Wattel, B.

Meerkerk moet het doen met gelijkspel

Meerkerk haalde in de tweede helft alles uit de kast, maar slaagde er niet in om GDC met een nederlaag huiswaarts te zenden. Het was voor Meerkerk slechts een kleine pleister op de wonde, want een overwinning zat er in.

Op deze mooie herfstdag wilde Meerkerk graag de teleurstelling wegspelen. Voor dat de wedstrijd echter kon beginnen moest nog wel even de kalkwagen worden gestart. Op verzoek van scheidsrechter Wattel uit Serooskerke werd de zestienmeter lijn wat meer geaccentueerd. Gelukkig leverde dit geen tijdverlies op en kon de wedstrijd keurig op tijd beginnen.

De mannen van Marcel van Steenis begonnen kwiek aan de wedstrijd. Ook deze middag weer de nodige mutaties. Zo kon Marcel geen beroep doen op linksback Koen Vermeer. Ook Ferry Hoefakker die afgelopen week deze positie opvulde was verhinderd. Ferry had een goede reden omdat hij gisterenavond in het huwelijksbootje stapte. Langs deze weg nog de hartelijke felicitaties. Op het appél ontbraken ook nog Almer Kon (vakantie), Youri van Blanken en Brian Vink (beiden geblesseerd). De linksbackpositie werd ingevuld door Jacco van Zessen uit de A1 en ook Theo van Zessen startte in de basis. Gelukkig konden Ruud Vink en Martijn van der Hagen weer op de bank plaatsnemen en invallen. Al met al gaat het wat de personele bezetting betreft weer de goede kant op.

Tegenstander GDC werd onmiddellijk onder druk gezet. Veel resultaat had de speelwijze niet, want in de zestien van de tegenstander kwam Meerkerk niet of nauwelijks. GDC koos er voor met ferme halen de verdediging te ontzetten. Deze speelwijze bleek toch succesvol want in de zeventiende minuut kwam er een lange pass op de razendsnelle Yeison van den Heuvel. Jacco van Zessen probeerde de linksbuiten van GDC nog wel te achterhalen, maar slaagde daar niet in. Doelman Klaas Jan van Zessen verkleinde zijn doel uitstekend, maar met een mooie beweging speelde de GDC aanvaller Klaas Jan uit om vervolgens beheerst af te werken. Terwijl GDC nog in een roes verkeerde nam Meerkerk direct het initiatief over en nog geen minuut later slaagde Jeroen van der Hagen er in om de stand weer gelijk te trekken. Uit een ingooi kopte Mark van Zanten de bal goed door op Jeroen, die simpel kon intikken. Na dit doelpunt onstond er een evenwicht op het veld. Het duurde tot de dertigste minuut voor er weer eens wat actie viel te noteren voor het doel. Het Meerkerk-doel wel te verstaan. De inzet van Erik den Ouden werd door Klaas Jan van Zessen op waarde geschat en mooi gepakt in de korte hoek. Meerkerk antwoordde via Joey van Putten, maar ook zijn inzet leverde geen doelpunt op. Een mooie vrije trap van dezelfde Joey van Putten had een beter lot verdiend, maar verdween langs de verkeerde kant van de paal. Vijf minuten voor rust kwam Meerkerk opnieuw goed weg. Klaas Jan van Zessen moest twee keer handelend ingrijpen op schoten van de GDC-voorwaartsen. Dit betekende tevens het laatste echte wapenfeit van de eerste helft.

De tweede helft begint zoals de eerste eindigde. Weinig mogelijkheden voor beide teams.

Joey van Putten is dichtbij als hij in de twaalfde minuute uit een vrije trap de bal in de kruising lijkt te schieten. Yuri Ran de keeper van GDC wenst niet te capituleren en tikt de bal corner. Het eerste gevaar in de tweede helft van GDC  kant komt ook uit een vrije trap.  Yeison van den Heuvel kopt krachtig in. Gelukkig weet doelman Klaas-Jan van Zessen de bal tot corner te verwerken. Meerkerk bouwt aan een veldoverwicht maar omdat de combinaties niet altijd snel verlopen, is GDC in staat om het tempo bij te houden. Men moet wel eens even op adempauze komen, maar dan is er altijd wel een spelonderbreking, welke dat mogelijk maakt. Bovendien is het vrouwen en kinderen eerst, en Meerkerk heeft moeite om hier mee om te gaan. De kansen komen wel, maar komen meestal uit spelhervattingen. Het doelpunt blijft uit. Jeroen van der Hagen is twaalf minuten voor tijd dichtbij. Zijn schot gaat snoeihard over. Patrick Vuurens schiet een keer over. Een kopbal van Stijn Schuller gaat tien centimeter naast. In de laatste minuut lijkt het toch nog goed te komen, maar noch Patrick Vuurens, noch Ruud Vink, noch Martijn van der Hagen slagen er in om de winnende treffer op het scorebord te brengen. In de slotfase nog wel twee gele kaarten welke net als de doelpunten eerlijk worden verdeeld deze middag. Scheidsrechter Wattel die uitstekend leidde vindt het daarna goed geweest en fluit na de nodige toegevoegde tijd voor het einde van de wedstrijd.  GDC dat vorige week in de slotfase nog een zekere winst verspeelde, houdt nu stand en speelt daarmee voor de vijfde keer gelijk deze competieronde. De overeenkomst met Meerkerk blijft. Slechts twee maal verlies. Meerkerk blijft in de race voor de tweede periode al moet gezegd, dat het afhankelijk is van puntverlies van andere teams.

Volgende week geen competitieverplichtingen. Wel een interessante wedstrijd op ’t Hoog. Meerkerk speelt dan tegen hoofdklasser LRC voor de districtsbeker.

AdG

Opstelling Meerkerk