SV Meerkerk JO15-1 - De Zwerver C1

22 oktober 2011 12:30

Koek, S.

Effectiviteit!

Deze zaterdag stond de tweede, eigenlijk de derde, bekerwedstrijd gepland voor de C1 van SVM. Dat lag dan aan het feit dat de ook in onze poule ingedeelde C1 van Everstein zich terugtrok, mede vanwege de 12-0 nederlaag tegen ons in de eerste bekerwedstrijd. Zodoende stond Meerkerk bovenaan op doelsaldo, maar met een gelijk puntensaldo als de tegenstander op deze dag, de C1 van De Zwerver uit Kinderdijk. Het weer werkte in ieder geval goed mee om er een mooie pot van te maken, want het zonnetje scheen uitbundig en ook de temperatuur was niet verkeerd.

Onder leiding van de heer Koek, alweer een officiële KNVB scheidsrechter, mocht Meerkerk aftrappen en ging gelijk voortvarend van start. Al binnen een minuut werd Sander op pad gestuurd en zag zijn bal net voorlangs gaan. Meerkerk grossierde overigens in het eerste kwartier in kansen die helaas gemist werden en hoewel het wel opletten bleef, want De Zwerver was zeker niet ongevaarlijk, was het toch Meerkerk dat in de beginfase het wedstrijdbeeld bepaalde. Maar zoals een oude en bekende voetbalwijsheid leert, kansen moet je benutten en er wel inschieten, want als jij het niet doet, dan doet de tegenstander het wel. En zo kon het dan ook gebeuren dat De Zwerver steeds meer in zijn spel kwam en in de dertigste minuut de 0-1 scoorde, terwijl ze er ook al enkele malen dichtbij waren. Direct na de aftrap stond Meerkerk schijnbaar nog even vertwijfeld na te denken wat er nu eigenlijk gebeurt was, want binnen een minuut hierna stond het al 0-2. Vervolgens trachtte de jongens het spel weer op te pakken, maar De Zwerver weet meer en meer het spel te bepalen en vlak voor rust slagen ze er zelfs in de 0-3 op het bord te zetten en kan Meerkerk de kleedkamer in om eens even goed na te denken over de te volgen strategie voor de tweede helft, want om  door te gaan is minimaal een gelijkspel nodig.

Al direct na de aftrap van de tweede helft door De Zwerver, wil Meerkerk vol in de aanval gaan, maar ziet zich al weer snel met nog een doelpunt door De Zwerver op een 0-4 achterstand staan. Het pleit lijkt dan al beslecht, maar dan is het in de eenenveertigste minuut toch Leon die de bal aangespeeld krijgt in kansrijke positie en 1-4 maakt. Zou het dan toch nog goed komen? Nee dus, want al snel weet De Zwerver er 1-5 van te maken en lopen zelfs verder uit naar 1-6. Meerkerk probeert wel te blijven voetballen, maar om een of andere reden komt het er deze middag niet uit en worden veel van de kansen die men heeft niet benut, terwijl De Zwerver die niet voorbij laat gaan en aantoont over een heel effectieve voorhoede te beschikken. Op één speler na dan, die zichzelf wel 6 keer in buitenspel positie weet te plaatsen. Kleine pleister op de wonde is dan nog dat Sander in de drieënzestigste minuut de voorsprong van de gasten nog weet te verkleinen tot 2-6, maar het mag duidelijk zijn dat De Zwerver deze middag een maatje te groot was voor onze C1. Gewoon goed gespeeld van deze jongens en helaas een minder goed op dreef zijnde Meerkerkse C1. Het bekeravontuur zit er bij deze dan ook op, jammer maar helaas.

Richten we ons dan maar weer op de competitie en daarvoor staat a.s. zaterdag de uitwedstrijd tegen de C1 van Peursum op het programma, de huidige nummer twee op de lijst. Bij winst neemt Meerkerk dat over, er staat dus duidelijk wat op het spel. Het is te hopen dat de leiding de neuzen weer in de goede richting krijgt en dat de kater van deze wedstrijd snel wordt weggewerkt. Voor de supporters moeten we dan nog melden dat de wedstrijd in Giessenburg aanvangt om 12.45 uur, dus een vroege of juist late lunch aanstaande zaterdag!