Peursum C1 - SV Meerkerk JO15-1

C-Junioren, C1, 2e klasse 5

29 oktober 2011 12:45

Biezen, G. van

Na het weekendje bekeren, met de inmiddels bekende slechte afloop, stond weer een competitiewedstrijd op het programma voor deze zaterdag en wel tegen de nummer twee uit de competitie, de C1 van Peursum uit en in Giessenburg en dus een uitwedstrijd. In het verleden is dit al meerdere malen een zware kluif gebleken voor de Meerkerkse clubs en ook nu stonden ze natuurlijk niet voor niets op de tweede plaats. Maar de jongens waren bij het vertrek vol goede moed en vertrouwen en het leek er dus op dat de kater van het vorige weekend weggewerkt was.

Meerkerk mocht de aftrap nemen voor de eerste helft en al snel werd duidelijk dat de jongens er inderdaad zin in hadden deze zaterdag. Het balletje werd goed rondgespeeld en na enkele speldeprikken was het Daan die met een harde hoge bal een schot op afstand neemt dat de keeper van Peursum met zijn handen weet te stoppen, maar niet vast heeft. De bal valt voor zijn voeten en het is de opgekomen Lennart die dit buitenkansje niet onbenut laat en het eerste doelpunt voor zijn rekening neemt. Maar wat een prachtig balletje van Daan! Vervolgens probeert Peursum beter in het spel te komen, maar slaagt er niet in echt gevaarlijk te worden en is het Joep die, in de zeventiende minuut, met een mooi steekballetje van een van onze middenvelders alleen op het doel van Peursum af kan gaan om de 2-0 op te tekenen. In de negentiende minuut is het alweer raak als Sander vanaf het midden van de speelhelft van Peursum een harde boogbal over de keeper in de verre hoek plaatst en de 3-0 op het bord zet. Daarna komt echter Peursum wel beter in het spel en weet een aantal keren tot vlak voor het doel door te dringen, maar is het of de verdediging van Meerkerk in de personen van Levi, Gerwin of Daan en anders keeper Jochem wel, die de bal weten te onderscheppen. Ook enkele corners worden door de jongens weer netjes weggewerkt en met een mooie 3-0 voorsprong kan Meerkerk naar de kleedkamer voor de rust.

Voor de tweede helft mag Peursum de aftrap verrichten en al snel is duidelijk dat ze voor deze speelhelft uit een ander vaatje gaan tappen. Maar tussen plannen en uitvoeren zit soms een groot verschil, want als Meerkerk het spel weet te keren in de vierenveertigste minuut, weten ze via een snelle uitval door te dringen tot voor het doel van Peursum en is het deze keer Joep die zijn tweede doelpunt deze middag meepakt. Het staat dan al 4-0 en amper enkele minuten later is het Levi die via het middenveld oprukt en scoort en zodoende de stand op 5-0 brengt. Wie nu echter denkt dat Peursum het erbij laat zitten komt echter bedrogen uit, want ze weten zich te herpakken en via een goed opgezette aanval scoren ze hun eerste tegendoelpunt en staat het 5-1. Niets aan de hand denkt heel Meerkerk, maar vier minuten later scoren ze weer en staat het ineens 5-2. Nu slaat toch de twijfel toe bij de jongens en bij een volgende aanval tracht Daan de spits van Peursum te stoppen, maar struikelt samen met zijn tegenstander binnen het 16 meter gebied en dan is er voor een scheidsrechter maar een beslissing mogelijk. Via een goed ingeschoten penalty staat het dan al 5-3 en is Meerkerk ineens eens stuk minder zelfverzekerd. Kort hierna komt ook Sander geblesseerd op het veld te liggen en moet er zelfs vanaf gedragen worden en vraagt alles dat Meerkerks is zich af of we nog wel met de drie punten naar huis kunnen gaan. Maar dan gaat Lennart in de zesenzestigste minuut op rechts voorbij aan zijn directe tegenstander en weet keurig naar binnen te draaien waarbij hij zijn schot in eerste instantie gestopt ziet door de keeper, maar als die de bal niet onder controle krijgt schiet hij hem alsnog over de lijn en Meerkerk staat weer een stuk zekerder op voorsprong met 6-3. Als vervolgens ook Jesse in de negenenzestigste minuut doorbreekt en de 7-3 op het bord zet is het spel gespeeld en fluit de scheidsrechter kort na de spelhervatting het eindsignaal van deze voor Meerkerk zeer enerverende wedstrijd. Een mooie overwinning en een prima teamresultaat. Een team dat er deze middag echt goed tegenaan ging en veel inzet toonde. Één speler moeten we hierbij, zonder iemand tekort te doen, toch wel even apart noemen, want de inzet die teamcaptain Leon deze middag toonde, heeft veel bijgedragen aan deze klinkende overwinning. Hij was op alle fronten te vinden, stond waar hij staan moest, gaf aanwijzingen, greep in waar het nodig was en motiveerde zijn team zoals een goed captain betaamt.

Na afloop van de wedstrijd echter was er toch nog een kleine teleurstelling aan Meerkerkse kant toen Lennart bekend maakte de C1 te verruilen voor de C2. Juist vandaag had hij met 2 doelpunten een grote inbreng in de zege en een passender afscheidscadeau had hij de C1 niet kunnen geven. We wensen hem dan ook veel speelplezier bij de C2 en bedanken hem voor zijn inzet. Zijn plaats zal ingenomen worden door Ezra die daarmee de omgekeerde weg volgt en de C2 verlaat voor de C1 en wij heten hem van harte welkom. Nog een minpuntje is het feit dat Sander waarschijnlijk voor enige tijd op de bank moet plaatsnemen vanwege de opgelopen blessure en wij wensen hem een spoedig herstel.

Door de winst van deze keer en de bijbehorende drie punten staat SVM C1 nu weer tweede in de stand voor de competitie. De volgende wedstrijd daarvoor staat a.s. zaterdag weer op het programma als op ‘t Hoog gespeeld moet worden tegen de C2 van RKTVC uit Tiel. We hopen dat de jongens het goede gevoel en de vorm van deze wedstrijd mee kunnen nemen en er dan ook weer voor gaan. Voor diegene die het zelf wil meemaken, de aanvang is 12.30 uur.