IFC A1 - SV Meerkerk JO19-1

IFC A1

Jaimy Kooiman (vrije trap)

A-Junioren (A-cat), A1, 1e klasse 13

29 oktober 2011 15:00

Claessen, R.

IFC A1 – Meerkerk A1 4-1

Zaterdag
29 oktober 2011,

Er stond er weer een pittige wedstrijd op het programma, namelijk uit bij het
sterke en ongeslagen IFC. Met al  44 doelpunten voor en nog maar 3 tegen staat IFC aan kop. Hoe je het ook wendt of keert, het zou een verschrikkelijk zware en moeilijke pot worden. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ze de punten zomaar cadeau zouden krijgen. Eigenlijk was dit ook de kern van peptalk voorafgaand aan de wedstrijd. Zo fel mogelijk maar eerlijk spelen, waarbij we de tegenstander vast zouden zetten rond de middellijn, dat was het devies van de trainer. Het stond dit keer niet in het teken van verzorgd combinatievoetbal maar door middel van de lange bal moesten we proberen gevaarlijk te worden. Dit was eigenlijk de enige optie om wellicht IFC van haar à propos te brengen, waardoor we misschien voor een stuntje konden zorgen.

Enigszins aan de late kant kon de wedstrijd van start gaan om precies 15.00 uur. Het eerste fluitsignaal klonk en we konden van start. Maar het duurde niet lang, of de eerste bal lag al in het netje. Helaas in het verkeerde netje. Maar we
lieten ons niet kennen, we bonkten er boven op en we maakten het voor hen zeer lastig. Zoals afgesproken, werd er druk gezet rond de middellijn. Hierdoor was
het lastig voor IFC om vrijuit te voetballen. Het enige wat ons restte, was
wachten, loeren op een fout van een tegenstander om vervolgens toe te slaan als een pijl uit een boog. En dit gebeurde ook bijna. Na een goed opgebouwde aanval en een slimme voorzet van Jesse van der Wal werd de bal maar net over gekopt.
Jammer, gewoon weer op nieuwe beginnen. Het spel van Meerkerk was slim en fel maar tevergeefs, de 2-0 werd gescoord. Een enige tijd daarna lag ook de 3-0 erin. Maar alsnog stonden de koppies allemaal de goede kant op. Helaas ontbrak het steeds aan de splijtende eindpass, waardoor we echt gevaarlijk zouden
kunnen worden. Toen kwam eindelijk ons momentje, Jaimy zat goed tussen een verkeerde pass van IFC achterin. De keeper kwam achter hem aan stormen  waardoor hij de hoek werd ingedreven. De doelman had het voorzien op Jaimy’s enkels. Een vrije trap helemaal in hoek was dus een feit. Jaimy anticipeerde snel en zag dat de keeper nog op de terugweg was naar zijn doelgebied, hij nam de bal snel en krulde hem over de keeper het doel in. 3-1! Een week daarvoor waren we ook teruggekomen van een 1-4 achterstand, dus waarom nu niet? We gingen dus weer via het opgelegde systeem verder.

De rust brak aan, het verloren vocht konden we even aanvullen. We maakten ons
klaar om met veel expressie en energie de tweede helft in te gaan. Nog steeds
hadden we geloof in de wedstrijd en dat was natuurlijk goed.

KoenEhrecorn, terugkomend van een blessure hield de eerste helft goed vol.  Maar na een minuut of vijftien in de tweede helft voelde hij toch enige pijn opkomen. Een mooi moment om de felle en op resultaat gebrande Coen Jansen in te brengen. Overigens complimenten aan Koen Ehrecron, een sterke come-back ondanks de goede spitsen van IFC. Onze Janssen zat gelijk goed in de wedstrijd. Beginnend op linksback, maar na enige tijd naar de centrale plaats achterin vanwege de wissel Jim/Thijs. Hij maakte de spitsen het scoren vrijwel onmogelijk, samen met Hugo vormde hij een goed duo.
Maar ondanks het felle spel kregen we toch niet echt volledige grip op de
wedstrijd. Het maken van de velen meters brak een aantal spelers toch wel op.
Hierdoor kreeg IFC in de eindfase van de tweede helft toch meer ruimte. Deze
ruimte resulteerde in nog een doelpunt voor IFC, 4-1. Maar ondanks het verlies
kunnen we toch me een opgeheven hoofd terugkijken naar de wedstrijd. We zijn er met hart en ziel voorgegaan, en daar kunnen we veel positieve energie uit halen voor de volgende wedstrijd.

Jesse Peek