Almkerk C1 - SV Meerkerk JO15-1

Almkerk C1

Daan Kievith (vrije trap)
Sander Slomp (schot)
Jochem Wilkes (penalty)

C-Junioren, C1, 2e klasse 5

12 november 2011 10:00

Alweer een mooie zonnige zaterdag en dus prachtig voetbalweer. Voor de achtste competitiewedstrijd ging de reis naar het Brabantse land en wel naar Almkerk. Daar moest gespeeld worden tegen de plaatselijke C1, wel een ploeg die onderaan de lijst bungelt, maar je weet maar nooit en sinds de afgang tegen RKTVC is de ploeg iets ingetogener geworden en dat siert ze. Wel was de juiste spirit aanwezig, want ze wilden allemaal graag voetballen en ook waren ze weer compleet. Justin was terug van vakantie en Sander ging het met een ingetapete enkel weer proberen.

Om klokslag tien uur gaf de scheids het startsignaal en de aftrap was voor Meerkerk, dat gelijk ging zoeken naar mogelijkheden. Toch was het in het eerste kwartier veelvuldig Almkerk dat de gang er goed in had zitten en regelmatig opbouwend in de buurt van het Meerkerkse doel kwam. Maar de verdediging stond goed en Daan, Levi en Gerwin wisten de zaak keurig te onderscheppen, waarna de bal via Leon, Jelle, Jari en Jesse weer snel naar de voorhoede spelers werd gespeeld. Al snel wisten dan ook Joep en Sander enkele kansen te creëren en ook Justin kwam een aantal malen netjes opzetten. Toch duurde het nog tot de vijftiende minuut voordat Meerkerk de score kon openen en dat deed met een mooi genomen strafschop van Daan, die halverwege de helft van Almkerk de bal met een mooie boog net onder de lat door zag gaan. De keerper van Almkerk kreeg er net geen grip op en dus leidde Meerkerk met 0-1. Amper vijf minuten later is het weer raak, als Sander via rechts zijn tegenstanders weet te omzeilen om de bal met een mooi schot voor te zetten, waarna het Justin is die hem mooi op de hak neemt en in het doel van Almkerk parkeert. 0-2 is het dan al en hoewel Almkerk zeker niet onderschat mocht worden en ook nog wel tot aanvallen kwam, was het toch meer en meer Meerkerk dat de overhand kreeg en in de negenentwintigste minuut is het dan Joep die de bal tussen de palen parkeert en de 0-3 aantekent. Op slag van rust komt vervolgens Sander nog een keer via rechts door de verdediging van Almkerk heen en schiet een mooie bal in de verre hoek, waardoor Meerkerk met 0-4 de kleedkamer kan gaan opzoeken.

Het is natuurlijk altijd de vraag wat de tegenstander aan maatregelen neemt in de rust en hoe ze het tij denken te keren. Na aanvang van de tweede helft, met deze keer de aftrap voor Almkerk, blijken ze de moed zeker niet opgegeven te hebben. Met een licht gewijzigde opstelling en enkele verse krachten zet Almkerk alles in om een doelpunt te forceren en slaagt daar inderdaad in de zesenveertigste minuut in. Meerkerk was schijnbaar even ingedut, maar wordt bij het maken van de 1-4 ineens weer wakker en weet daarna het initiatief weer naar zich toe te trekken. Toch moet Jochem in deze tweede helft nog wel enkele keren goed ingrijpen om erger te voorkomen, maar dat is hem wel toevertrouwd. Ook Ralf probeert het weer in de tweede helft, maar moet na een minuut of vijftien toch weer plaatsnemen op de bank, jammer voor hem maar helaas. Op het veld blijft alles daarbij echter bij het oude, alleen nu is Ezra erbij gekomen op links ter vervanging van Jari. In de tweeënvijftigste minuut weet Joep de bal richting doel mee te nemen en zet een veilige 1-5 op het bord, maar toch is de koek dan nog niet op. Almkerk probeert nog dapper tegenstand te bieden, maar als Justin na vijfenvijftig speelminuten zijn tweede doelpunt van de dag maakt en het al 1-6 is, dan zakt het moreel toch wel. In de zestigste minuut weet Joep zijn derde doelpunt van de dag te maken en vlak daarna is Sander onderweg nar het doel, maar wordt in het doelgebied van Almkerk gevloerd en moet vervolgens de strijd staken vanwege zijn voetblessure. De scheids neemt echter wel de enige juiste beslissing voor deze actie en legt de bal op de stip, waarna het gehele team voor deze penalty de eer gunt aan keeper Jochem. Die laat zich deze kans om in de lijst van topscorers te komen niet ontnemen en brengt de stand met een fraai schot op 1-7. Vier minuten later is het dan Levi nog eens die via het middenveld er doorheen weet te komen en daarbij, niet gehinderd door de raadgevingen van zijn afwezige pa, de definitieve score op 1-9 weet te brengen. Een mooie uitslag, maar wel frustrerend voor de jongens van Almkerk. Ze probeerden het wel, alleen Meerkerk wist vandaag wel te brengen wat het vorige week niet bracht. Goed samenspel en veel inzet gaven de doorslag en het is te hopen dat de jongens dit weer mee weten te nemen naar de volgende wedstrijd.

En die is a.s. zaterdag op ‘t Hoog, waar de mannen om 12.30 uur het veld betreden om te spelen tegen MVV’58 uit Meteren. Zij staan een plaats onder Almkerk, maar Meerkerk weet nu dat het daar niet naar moet kijken, maar gewoon er voor moet gaan.