Meerkerk tegen het Beesd: 1-1

Een mooie dag op te voetballen. Zonnetje (meestal) niet
te warm en een zacht verfrissend briesje. Kortom mooi weer om beest A1 aan te
pakken.

En dat gebeurde aan het begin. In de 13de minuut is het 1-0 wist zelf niet wie er scoorde maar volgens Bram was het een eigen doelpunt na een shot van Tim. (Zet 'm gewoon op Tim zijn naam (bvdw))

De wedstrijd ging verder en er kwamen steeds meer kansen en mooie acties. Een van de mooiste was op de rechter flank. De menigeen waren verdeeld over wat er gebeurde maar iedereen is het erover eens dat het een mooie aanval was. Na een uitgebreide interview met verschillende ooggetuigen kwam ik tot de volgende conclusie.
Niemand weet wat er precies gebeurde...

Bram: ”het was een 1-2-3-4tje”

David: “nee, een 3-2tje”

Mark: “het was een 6/3”

Jammer genoeg hield het mooie voetbal een beetje op en kreeg de tegenstander een counter.  De spits moest eerst nog langs Thijs en Jurrien. Nadat hij Thijs had uitgespeeld speelde hij hem langs Jurrien in het doel. 34ste minuut. En Thijs is
ook nog geblesseerd.

35ste minuut. Thijs wisselt voor Hugo.

En in de 38ste minuut krijg Wallie ook nog last van zijn voet. Maar hij speelt toch maar de eerst helft uit.

En dan is er Floren. Na het werken was hij moe en wilde lekker gaan zonnen in de tegenstanders strafschopgebied. De scheids dacht dat hij onderuit werd gehaal en gaf een penalty. De kans op 2-1.

Tim loopt na de penaltystip legt de bal neer. En loopt naar achter. Wacht even 2 minuten. En schiet in het midden. Keeper raakt hem aan en hij gaat over. Zonde.

Bram: “Je kan opschrijven dat de kansen zich opstapelen.”

En dan zijn er al 45 minuten voorbij.

We gingen naar de kleedkamer en bespraken de eerste helft.

Thijs: “Die aanvoerder van hun spoort niet”

Koen: “David en Coen komen op de backs. Ik heb medelijden met de spitsen.”

Na een lange helft voetballen zien Floren Jaimy en Tim het niet meer zitten en vertrekken om “ergens anders” te voetballen.

De tweede helft begint goed. Na 2 minuten vliegt Coen over een speler heen en land op zijn schouder. Hij gaat geblesseerd van het veld af.

Niels komt erin voor Coen.

En eindelijk spelen we weer heel even normaal voetbal.
Druk zetten combineren en voetballen op de tegenstanders helft. Zoals het hoort
eigenlijk. De tegenstanders verliezen het geduld en maken steeds meer overtredingen.

Peek is een slachtoffer van die overtredingen. Hij moet (ook aan zijn schouder) geblesseerd van het veld af.

Wallie: “Ze sliden echt alles. Das gevaarlijk”

Na een periode goed voetbal zakken we weer een beetje in er de tegenstander krijgt steeds meer de bal.

Ver voorbij de verwachting haalt David zijn eerste tegenstander pas neer in de 57ste minuut.

Al voetballen we meer ingezakt wil nog niet zeggen dat
we geen kansen kregen.

Na een mooie actie van Jessie mag hij ook nog op doel schieten. De keeper houd hem tegen maar Mark krijgt de bal voor zijn voeten. En schiet. En mis. De keeper houd ook het schot van mark tegen.

Jacco wilde ook wat laten zien en liep dwars door al zijn tegenstanders heen en geeft hem voor. Jammer dat de keeper weer in de weg stond.

90ste minuut. Afgelopen. 1-1 stand door mooie reddingen van beide keepers die echt geen zin hadden in een tweede doelpunt tegen.

De twee geblesseerde stonden alweer langs de zijlijn met hun mitella's. Komt Melvin rustig aangelopen en tikt vol medeleven op Coens zere schouder “Hoe gaat het ermee?”

Beide geblesseerde gingen naar het ziekenhuis om foto's te maken.

Het beesd

slachtoffers: