MEERKERK 2 ZEGEVIERT IN AMEIDE

Mannen Zaterdag reserve (A-cat), 2, 1e klasse B

31 maart 2012 12:30

Molenaar, J.

Zaterdag 31 maart 2012 is een dag geworden om nooit te vergeten, zowel in negatieve als positieve zin. Heel Meerkerk leefde mee met de nabestaanden van de ons ontvallen Arja van Bruchem en André de Kok. Hun overlijden trok een zware wissel op de Meerkerkse gemeenschap en zo ook was de stemming op ’t Hoog bedrukt op zaterdagochtend. Het ging vanzelfsprekend niet over de Zederikderby’s van vandaag.

Hoe moeilijk het ook was we moesten wel voetballen. In de bespreking vooraf werd geopperd om vandaag voor hen die ons ontvallen waren te voetballen en we denken dat zowel Arja als André het niet leuk gevonden hadden als wij de Zederikderby zouden verliezen.

Aangekomen op sportpark Meihoven ontwaarden wij een gure straffe wind, waaiend over de  lengteas van het hoofdveld. Tijdens de minuut stilte voorafgaand aan de wedstrijd leek deze wind nog harder te gaan waaien. Ameide startte feller, gevoed door de aard van de wedstrijd waarbij de stand op de ranglijst van ondergeschikt belang is en het vertrouwen door 2 opeenvolgende winstpartijen tegen GJS en Almkerk. Onder toeziend oog van een volle tribune waaronder de staf en spelers van ons vlaggenschip en nog meer Meerkerkers  startten we te afwachtend en te tam en in combinatie met de harde tegenwind was Ameide’s overwicht in de beginfase verklaard. We kwamen niet aan voetballen toe en slechts sporadisch geraakten we op Ameide’s speelhelft. Na een klein kwartier bracht Termei’s aanvoerder Pieter van Zessen een vrije bal hoog in, Meerkerks’ luchtafweer gaf even niet thuis en Tom de Kruijk kopte de bal tegen de touwen, 1-0 en terecht. Ameide bleef strijden voor iedere bal maar langzaamaan begon Meerkerk te ontwaken. Het spel ging gelijk op en hoewel Meerkerk verzorgder speelde, bleef Ameide gevaarlijk in de omschakeling met de snelle Perry Huffels. Het verdedigde stug en gaf onze voorwaartsen geen ruimte en tijd. Tot aan het rustsignaal van de goed leidende scheidsrechter Molenaar gebeurde er niet veel noemenswaardigs meer.

Na rust zou de wind vanuit onze rug waaien en spraken we af meer energie te leveren. In de eerste fase speelden wij nu op Ameide’s helft, zonder tot echte kansen te komen. Na 10 minuten brachten we Robert voor Bart en niet veel later Boet voor Bennie. We schroefden het tempo omhoog en drukten onze noorderburen ver terug. Hoewel de bal uit een scrimmage de doellijn ruim gepasseerd was, liet de scheidsrechter doorspelen. We schroefden het tempo nog hoger op en over en werden er noodzakelijke tikjes uitgedeeld om het spel te vertragen (Ameide) of een counter te verijdelen (Meerkerk). In de 73e minuut wederom een scrimmage in Ameide’s zestien en nu was het wel Johan die de gelijkmaker aantekende. Eindelijk en nu gingen de remmen definitief los. De energie vloeide door deze tik uit de Termeise benen en Meerkerk zette aan voor een slotoffensief begeleidt door het jeugdige Termeise sfeerteam op de tribune. Het was de doorgeschoven aanvoerder Jeroen die op aangeven van de nu ontketende Jopie de 1-2 geplaatst binnenschoot. We roken bloed, bleven vooruitvoetballen en zoeken naar mogelijkheden. Het was weer Johan die de 1-3 binnenschoot in de 82e minuut en niet veel later Boet die op aangeven van de Man of the Match de 1-4 kon intikken. Dolblij werd deze overwinning gevierd samen met even zo blije supporters die ons kratten bier toeschoven alsof het flessen Cola waren, Teus, Ruud, Marcel, bestuur bedankt hiervoor. Robert, Boet en Bennie dienden nog op de bank bij het 1e plaats te nemen voor het geval er gewisseld diende te worden en droegen hierbij hun steentje bij in de 1-2 overwinning op Termei’s vlaggenschip.

Gekortwiekt door de afwezigheid van 5 basisspelers laat de groep week in week uit zien hoe hecht we als team zijn. Grote klasse boys! Jullie spelen naar mijn hart.

De sfeer op Meihoven was fantastisch, onze buren hadden er alles aan gedaan het publiek in ieder geval te vermaken met een sfeerteam, hamburgers, sateetjes, vis en uiteraard een biertje.

Ondanks de overwinningen werden de emoties na beide wedstrijden te veel bij sommige Meerkerkers en dat was niet voor niets.

Arja en André, deze zaterdag 31 maart 2012 was voor jullie en jullie nabestaanden die wij veel sterkte toewensen.

Op 14 april a.s. (7 april zijn wij vrij!) hervatten wij de competitie tegen Stedoco op ’t Hoog, aanvang 12:00 uur. U komt toch ook kijken?

RdH