Oranje Wit B2 - SV Meerkerk B1

B-Junioren (A-cat), B1, 1e klasse 13

8 september 2012 11:00

Nuijtemans, F.A.M.

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Oranje Wit B2 op het programma. Nadat we twee weken geleden met een 1-2 verlies het veld af stapten waren we vandaag gefocust op een goed resultaat. Om half 10 was iedereen aanwezig en volgde een bespreking waarna we richting Dordt afreisden. Na een lange warming-up begonnen we net als vorige week uitstekend. Na goed druk zetten van Joep en Sander was Joep heel scherp, won het duel van zijn tegenstander, en schoot de bal stijf in de kruising. En zo stonden we net als vorige week al na zo’n 25 seconden op voorsprong. Meerkerk ging gewoon weer door met combineren en Oranje Wit kwam er niet aan te pas. Met de sterk KEEPENDE Daan werd er van achteruit goed opgebouwd en raakte Meerkerk zelden in paniek. Verder dan wat spaarzame uitvallen kwam Oranje Wit niet. Meerkerk daarentegen had de voorsprong zeker kunnen vergroten met name het schot van Joop waarbij hij de lat raakte had zeker een doelpunt verdiend. Net als je denkt dat er geen vuiltje aan de lucht is gebeurt er iets ergs. Ad krijgt een bericht dat de ex-vriend van zijn dochter een ernstig motor ongeluk heeft gehad en hierop is overleden. Ad geeft aan tegen de scheids dat hij huiswaarts zal keren waarop een korte pauze wordt ingelast en werd overlegd hoe er verder gespeeld gaat worden, of Sander nog verder kan spelen, en of wij een vlagger kunnen regelen. Sander besluit om verder spelen wat erg moedig en dapper is van hem, de vader van William is zo vriendelijk om te vlaggen, dus kan er weer verder gespeeld worden. Meerkerk pakt de draad weer goed op en gaat er nog 7 minuten tot de rust vol tegen aan. Na een goede aanval over rechts met Sander en Leon krijgt Meerkerk een hoekschop. Melvin neemt de hoekschop waarbij de bal op het hoofd beland bij Mechiel die sterk inkomt maar de bal van de lijn gekeerd ziet worden. Deze wordt alleen niet helemaal goed weggewerkt waarbij de bal terecht komt bij Anne die alert reageert en strak binnen schiet. Zo gaat Meerkerk met een 0-2 voorsprong de kleedkamer in. Tijdens de bespreking wordt erop gehamerd dat we dit niveau vast moeten houden en niet moeten verslappen.

Op onverklaarbare wijze start Meerkerk de 2de helft niet best. Het goede spel van de 1e helft is verdwenen en Meerkerk beperkt zich vrijwel alleen tot verdedigen en ziet Oranje Wit sterk terugkomen tot 2-2 en heeft het moeilijk. De gehele 2de helft heeft zich vrijwel geheel afgespeeld op de helft van Meerkerk en kwam er zelden gevaarlijk uit. echt grote kansen kreeg Oranje Wit niet en de ballen die richting doel kwamen werden goed gepakt door Daan. Inmiddels was Corne ingevallen voor Jesse en kwam op het middenveld te spelen. Meerkerk probeerde weer een beetje de draad op te pakken en kwam er zowaar een paar keer goed uit. Dan is het Corne die de bal heeft op de zijlijn, zo’n dertig meter van het doel, Corne geeft een prachtige voorzet en ziet de bal heel mooi onder de lat in het doel verdwijnen. 2-3!. Met nog ruim 5 minuten te gaan voor Meerkerk is het taak deze voorsprong niet meer weg te geven. Oranje Wit valt aan, Meerkerk countert. Nadat de bal goed veroverd krijgt Meerkerk nog een goede kans om de voorsprong te vergroten. Joep is niet egoïstisch en laat de kans over aan Joop die strak inschiet maar de bal gekeerd ziet worden door de keeper. Veel maakt het niet meer uit want het is tijd! Meerkerk wint en neemt drie belangrijke punten mee naar huis.

In de 1e helft uitstekend gevoetbald. de 2e helft was vooral verdedigen waarbij iedereen zich kapot heeft gewerkt ondanks dat er niet meer gevoetbald werd. Ook Sander die ondanks het droevige bericht doorvoetbalt en met veel inzet een prima wedstrijd heeft gespeeld.

Volgende week is de thuiswedstrijd tegen de Alblas om 10:30. En is het is te hopen dat Meerkerk net zo goed speelt als de 1e helft.

Anne Baars