Wedstrijdverslag: Wieldrecht A1 - sv Meerkerk A1 1-1

A-Junioren (A-cat), A1, 1e klasse 13

8 september 2012 12:00

Mathon, A.P.P.M.

Vandaag op het programma wieldrecht a1 meerkerk a1. Vorig seizoen in een memorabele thuiswedstrijd 6-6, de uitwedstrijd eindigde in 2-2. Wat zou er vandaag gebeuren? Weer een gelijk spel? Of word er is gewonnen tegen wieldrecht a1.
nadat de trainer in de kleedkamer duidelijk had gemaakt wat de afspraken waren konden de volgende elf spelers aan de bak: Ruben, Chris, Thijs, Koen, Dion, Wallie, Gestel, Elmar, Jesse, Floren en Jesse peek.

Nadat we de mentale voorsprong hadden genomen ( het winnen van de tos) begon meerkerk slap en ongeconcentreerd aan de wedstrijd. Simpele ballen werden zo in de voeten van de tegenstander geschoven, waardoor we het onszelf onnodig lastig maakte. Maar naar een paar minuten ging meerkerk beter spelen en creëerden we wat kansen. Na een slecht begin was het na 8minuten dan toch raak, jess kreeg de bal op rechts aangespeeld en die leverde een prima voorzet af, jesse peek kopte de bal fantastisch richting de verre hoek , binnenkant paal eruit, maar door goed doorzetten schoot jesse peek de rebound er dan toch nog in. 1-0. Een mooie start van de wedstrijd. Nadat doelpunt juichte we net te lang door, want meteen vanaf de aftrap sneed wieldrecht door de meerkerkse verdediging en een minuut later stond het alweer 1-1. 10minuten gespeeld 1-1, ging het weer naar een korfbaluitslag?  Vervolgens verviel meerkerk weer terug naar de beginminuten, slap en ongeconcentreerd. De frustraties namen toe, zo ook bij Floren die teveel aanmerkingen had op de scheids en geel kreeg. We waren gewaarschuwd. Nadat ook jess een gele kaart had gekregen wegens aanmerkingen op de scheids en nadat Chris geblesseerd was uitgevallen gingen we rusten met een 1-1 stand.

In de rust werden er nieuwe afspraken gemaakt. Bek houden tegen de scheidsrechter en de eerste 10 minuten van de tweede helft vol erop klappen. De verdediging van wieldrecht zag er namelijk niet al te zeker uit. Vol goede moed begonnen we aan de tweede helft.

De afspraken in de rust konden na 5minuten spelen in de tweede helft al de prullebak in. Dion en een speler van wieldrecht trapte elkaar een beetje na, dion kreeg rood. Stom verbaast schreeuwde iedereen hoezo de speler van wieldrecht geen rood kreeg, maar de scheids had rood getrokken wegens een wegwerpgebaar wat normaal gesproken toch een plakje kaas is. Toch kregen we daarna nog een paar goede kansen op de 1-2, floren kreeg de bal diep gespeeld passeerde zijn mannetje, ging op de keeper af die net iets eerder bij de bal was. Zoals we floren kennen, ging hij,  zoals leo driessen zal zeggen, als aangeschoten wild naar de grond. Nadat de verzorging polshoogte kwam nemen was de conclusie, floren had dorst. Nadat ruben een paar uitstekende reddingen had verricht bleven we hopen dat we in de laatste paar minuten de winnende goal nog zouden maken. Die kansjes kwamen er ook. Op zo 20meter van de doel kregen we een vrije bal, Mark ging erachter staan, schoot de bal de goede richting op maar de bal werd helaas van richting verandert door het muurtje waardoor de bal net langs het doel ging. 2minuten voor tijd weer een vrije trap, zo’n 40 meter van de goal af en wallie ging achter de bal staan, hij plaatste de bal goed op het hoofd van peek en iedereen dacht daar komt de 1-2, maar de binnenkant van de paal bracht ditmaal wel redding voor wieldrecht. Toen kwam wieldrecht weer, ze kwamen gevaarlijk over rechts maar David greep net op tijd in. De scheids beoordeelde de van de zijkant ingezette sliding als tackle van achteren en gaf rood. Wieldrecht kwam niet meer tot scoren toe, mede door goed keeperswerk van ruben. Uitslag 1-1, wederom een gelijkspel, maar vandaag werd het als een kleine overwinning gezien. Volgende week wacht oranje wit a2.

Bijzonderheden:
Niels is helaas 4-6weken uitgeschakeld wegens verrekte kniebanden en een gescheurde knieband
Volgens Chris stond zijn klokkenspel in de brand
David zijn eerste wedstrijd levert meteen rood op, 1uit1.

Mark Reitsma