Ruime zege Meerkerk 3 na moeizaam begin

Drechtstreek 4

Leon Verweij (vrije trap)
Assist: Coen Janssen
Matthijs Visser (intikker)
Assist: Coen Janssen
Assist: Guando Haag
Benjamin Baars (intikker)
...
Benjamin Baars (intikker)

Mannen Zaterdag reserve (A-cat), 3, 3e klasse E

8 september 2012 12:30

Hardenbol, N.R.

Na de goede competitiestart van vorige week wilde Meerkerk 3 hier vandaag een goed vervolg aan geven. Dan moest er wel eerst afgerekend worden met Drechtstreek 4 dat haar eerste competitiewedstrijd met 1-3 verloren had. Het mag duidelijk zijn dat het erg belangrijk is dat er in de eerste wedstrijden in ieder geval punten gepakt  worden, zodat we direct mee kunnen doen om de bovenste plaatsen.

Door diverse blessures en ziekte konden we vandaag maar over 13 man beschikken. Nico liet de volgende 11 namen aan de aftrap verschijnen:

Mathijs
                                                     Brian, Rob, Leon, Hugo
                                                  Coen, René, Guando, Matthijs
                                                        Benjamin en Sipan

Wissels: Mark en Richard

Na wat oponthoud bij de tegenstander kon er rond 12.40 in een heerlijk najaarszonnetje afgetrapt worden voor de tweede wedstrijd van het seizoen. Al snel bleek dat Meerkerk, zoals wel vaker, problemen had met de organisatie in de openingsfase. Dit terwijl er toch echt duidelijke afspraken waren gemaakt in de bespreking. Dit resulteerde in een rommelige fase, waarin Meerkerk de bal niet in de ploeg kon houden en Drechtstreek een aantal keer gevaarlijk voor de goal kon komen. Mede door goed ingrijpen van de Meerkerk-defensie werd tot twee maal toe erger voorkomen. Desalniettemin werd Meerkerk naar mate de eerste helft vorderde steeds gevaarlijker. Na een paar kansjes gemist te hebben, kwam Meerkerk wat fortuinlijk aan haar voorsprong. Het was Leon die een vrije trap vanaf de rechterkant het strafschopgebied indraaide, iedereen de bal zag missen en uiteindelijk de bal in de linkerhoek zag verdwijnen: 1-0. We noteren de 24ste minuut. Vanaf dat moment ging Meerkerk gelukkig beter voetballen en was het de vandaag prima spelende Sipan, die na wat kap- en draaiwerk de bal teruglegde op de inkomende Guando, die de bal beheerst in de linkerhoek binnenschoot: 2-0. Vlak voor rust volgde nog een mooie aanval via de rechterkant. Het was Coen die een afgemeten voorzet gaf op de vrijstaande Benjamin, die geen probleem had om de bal tegendraads binnen te koppen: 3-0. Rust.

Na rust was het zaak om de concentratie vast te houden en te proberen via de flanken op zoek te gaan naar meer goals. Dit lukte aardig, want Meerkerk kwam na rust bijna niet meer in de problemen. Toch duurde het tot de 60ste minuut voordat de volgende treffer te noteren viel. Het was wederom Coen die een prima voorzet afleverde bij Matthijs die de bal alleen maar hoefde binnen te tikken: 4-0. Het verzet bij Drechtstreek was gebroken en Meerkerk kon naar hartenlust combineren. Bij vlagen gebeurde dit dan ook en was Meerkerk heer en meester. In de 65ste minuut kreeg Meerkerk een corner en was het Guando die bij de eerste paal Benjamin vond en zag hoe diezelfde Benjamin de bal onderkant lat binnenkopte: 5-0. Het was daarna goed om te zien dat Meerkerk probeerde om te blijven voetballen en elkaar wat te gunnen. Het werd Meerkerk na een rode kaart van Drechtstreek nog makkelijker gemaakt en na een prachtige aanval over links via Matthijs en Sipan, was het de eerstgenoemde die de bal prima voorgaf op de inlopende Benjamin die zijn derde treffer van de middag binnen kon tikken: 6-0. Ondanks zijn 4 goals was het niet veel later Benjamin die een uitstekende diepte pass gaf op de ingevallen Mark die beheerst afrondde: 7-0. Vlak voor tijd kon Benjamin ook van dichtbij nog zijn vierde van de middag maken nadat Mark de bal vanaf de achterlijn netjes breed legde op Benjamin die simpel binnen tikte: 8-0. Hier bleef het bij en zo boekte Meerkerk een ruime zege en voert het in ieder geval vandaag de ranglijst aan met 6 punten uit twee wedstrijden.

Conclusie: In de komende weken moeten we proberen om vanaf het begin sneller de organisatie op orde te hebben en de gemaakte afspraken na te komen. Zo maken we het onszelf niet onnodig lastig. Dit zullen we wel met z'n allen moeten doen en beseffen. Dan komen we sneller aan voetballen toe. Toen we daadwerkelijk gingen voetballen zag het er bij vlagen goed uit en werden er een paar uitstekende aanvallen op de mat gelegd met mooie goals als gevolg. Het voetbal was in ieder geval weer wat beter dan vorige week. Op de inzet en werklust was ook vandaag weer niets aan te merken. Zo door gaan boys!

Volgende week spelen we wederom thuis. Dit maal komt Nieuw-Lekkerland 3 op bezoek. Aanvang 12.30 uur.