Onnodige nederlaag sv Meerkerk A1

A-Junioren (A-cat), A1, 1e klasse 13

15 september 2012 12:00

Boon, W. de

Zaterdag 15 September. Oranje-wit stond op het programma. We begonnen de wedstrijd met 11 man, aangezien David en Dion geschorst zijn. Na de aftrap zochten we rust aan de bal, deze was soms ver te vinden. Oranje-wit krijgt een vrije trap. Hij maakt een 1-2tje met de scheids. Dit is helaas niet toegestaan en Meerkerk krijgt een vrije trap. Iedereen is verward door de beslissing van de scheids, maar Peek neemt snel de vrije trap en Floren maakt het goed af 1-0. Later in de eerste helft krijgt oranje-wit een corner. Een man glipt tussen iedereen door en duwt de bal in het doel. Even leek het erop dat de bal nog van de lijn zal worden gehaald, maar helaas 1-1. Meerkerk laat het er niet bij zitten en na eenmaal voor het doel van de tegenstander wordt er wat met de keeper gekaatst. Uiteindelijk legt Peek de bal toch in het doel 2-1. Oranje-wit is een sterke tegenstander. Ze komen voor het doel en schieten de bal erin 2-2. Hier laten ze het niet bij, ze maken ook de 2-3. Meerkerk probeert nog een laatste doelpunt te maken, dit lukt helaas niet. In de allerlaatste minuut wordt Peek van achter neergehaald in de 16-meter van de tegenstander. De scheids geeft hier geen penalty voor en de wedstrijd is voorbij.

Chris van Toor