Uit tegen Nivo Sparta

SV Meerkerk JO13-1JM

D-Pupillen (najaar), D1, 3e klasse D38

15 september 2012 10:45

Meteen vanaf het eerste fluitsignaal lieten we zien dat we er erg veel zin in hadden vandaag en dat we gewoon goed kunnen voetballen. We legden goed spel op de mat en deelden meteen al wat speldenprikjes uit, maar wisten de bal helaas niet achter de keeper van de tegenstander te krijgen. Er was ook nog een ouderwetse scrimmage voor ons eigen doel, maar met kunst en vliegwerk wist Bjorn de bal toch nog tegen te houden. Uiteindelijk viel ons eerste doelpunt in de twaalfde minuut, maar ondanks de (verdiende) voorsprong zakten we daarna speltechnisch toch wat weg. Desondanks wisten we toch nog twee keer het net te vinden en we leken dan ook met een comfortabele 0-3 voorsprong op zak de rust in te gaan, toen Nivo na een snelle uitval alsnog wist te scoren. Ruststand 1-3.

We kwamen ongelooflijk scherp de kleedkamer uit, want binnen 5 minuten na rust stond er al een 1-5 voorsprong voor SVM op de borden. Geen vuiltje aan de lucht.
Het werd plotseling echter nogal rommelig van beide kanten en ook wat minder leuk om naar te kijken voor het publiek. De mannen bleven er welliswaar hard voor werken, maar de passing en het in positie blijven lopen, werd niet zo goed meer in de praktijk gebracht als in de eerste helft. Voor de statistieken maakte Nivo ook in de tweede helft nog een doelpunt, maar de meer dan terechte overwinning is geen moment meer in gevaar geweest.

Samenvattend: een goede eerste helft, gevolgd door een wat mindere tweede helft heeft uiteindelijk geleid tot een meer dan terechte overwinning!