Meerkerk 3 komt goed terug, maar moet punten delen

Mannen Zaterdag reserve (A-cat), 3, 3e klasse E

15 september 2012 12:30

Kruithof, L.

Na twee overwinningen en dus foutloze start van het seizoen kwam medekoploper Nieuw Lekkerland 3 op bezoek op 't Hoog. Vooraf dus een interessant duel om te kijken hoe de krachtsverschillen waren tussen beide ploegen. Uitgangspunt voor Meerkerk 3 was natuurlijk de koppositie vasthouden.

Vandaag weer een terugkerend ritueel bij Meerkerk in de vorm van blessures, vakanties en schorsingen. Iets om gek van te worden, maar goed, we kunnen ons beter concentreren op het voetballen. Gelukkig waren Ron Bassa en A-junior Jelle van de Dries bereid om ons te helpen. Top jongens. Zo kwamen we toch tot 14 man.

De opstelling was als volgt:

Bjorn
                                                  Brian, Leon, Rob, Richard
                                               Coen, Guando, René, Matthijs
                                                           Sipan en Bart

Wissels: Mark, Ron en Jelle

Iets na 12.30 werd er afgetrapt en ook vandaag waren de weergoden ons, met een lekker zonnetje, weer gunstig gezind. Na wederom gehamerd te hebben op een goede en duidelijke organisatie, pakte dit in ieder geval een stuk beter uit dan vorige week. In de openingsfase ging het spel op en neer en waren beide ploegen aan elkaar gewaagd. Overigens zonder echte kansen. Een schot van René was te slap en Nieuw Lekkerland kwam ook niet verder dan een paar dreigende momenten. Wel vielen er 2 gele kaarten te noteren. Beiden voor een speler van Nieuw Lekkerland, die probeerden Sipan onreglementair af te stoppen. Meerkerk speelde in het eerste half uur niet onaardig, maar creëerde maar weinig kansen. Na een half uur zakte de concentratie wat weg bij Meerkerk en dan vraag je om problemen. Die kwamen er dan ook. Nadat er eerder al een doelpunt was afgekeurd wegens buitenspel, was het later wel raak. Een vrije trap vanaf de linkerkant werd niet goed door Bjorn verwerkt en verdween in het doel: 0-1. Daarna krijgt Meerkerk nog een kansje via Matthijs, maar is het Nieuw Lekkerland dat de score verdubbeld. Door verkeerd dekken van Richard en wat geduw en getrek als gevolg, is het de spits van Nieuw Lekkerland die het duel wint en in de verre hoek raak schiet: 0-2. Na twee duels zonder tegengoal was dit wel een aardige tegenslag voor de thuisploeg, maar Meerkerk toont direkt karakter en komt terug in de wedstrijd. Een vrije trap van Leon vanaf rechts wordt door Bart, vandaag in de spits actief, uitstekend binnengekopt: 1-2. Een belangrijke opsteker vlak voor rust. In de overige minuten gebeurt er weinig meer en gaan beide ploegen rusten met een 1-2 ruststand.

Meerkerk geloofde nog in een beter resultaat en kwam flitsend uit de startblokken in de tweede helft. Na pass van Brian kwam de bal wat gelukkig voor de voeten van Bart, die een mooie steekbal gaf op de diepgaande Matthijs. Bij de eerste poging faalde Matthijs nog, maar in de rebound was het wel raak: 2-2. Meerkerk rook bloed en ging steeds beter spelen. Dit leverde grote kansen op. Zo was het Matthijs die een halve omhaal, na goed terugleggen van Bart, net over zag gaan, kopte diezelfde Matthijs in de handen van de keeper en verdween een vrije trap van Leon net naast de goal. Meerkerk was de bovenliggende partij en Nieuw Lekkerland kreeg, ondanks wat dreigende momenten, amper kansen meer. Mede door de goede organisatie van de thuisploeg. Tien minuten voor tijd was het Coen die op snelheid zijn man voorbij ging en onderuit werd gehaald. Tenminste, dat was de mening van de  scheidsrechter, waar niet iedereen het eens mee was. Leon nam zijn verantwoordelijk en schoot feilloos raak: 3-2. Zo boog Meerkerk de 0-2 achterstand om en leken de drie punten op het 't Hoog te blijven. Vijf minuten voor tijd kreeg Meerkerk toch nog de spreekwoordelijk deksel op de neus. Wederom een vrije trap, nu vanaf rechts, werd niet goed verwerkt waardoor de bal voor de voeten kwam van een speler van Nieuw Lekkerland , die vervolgens  op ietwat gelukkige wijze raak schoot: 3-3. Toch gaf Meerkerk niet op en via een schitterende aanval over meerdere schijven was het Matthijs die zijn schot net voorlangs zag gaan. Zo bleef het 3-3 en gezien het spelbeeld was dit wel een terechte uitslag, waarbij wel genoteerd moet worden dat de beste en meeste kansen deze wedstrijd voor Meerkerk waren.

Conclusie: Na het eerste half uur redelijk gespeeld te hebben, geven we door persoonlijke fouten twee goals weg. Dat is onnodig en heeft met een gebrek aan concentratie te maken. Daarna laten we zien tot waartoe we met deze jonge ploeg in staat zijn en buigen we een 0-2 achterstand om naar een 3-2 voorsprong. Dat we het dan nog, wederom door matig ingrijpen, weggeven is erg zuur, maar we mogen uiterst content zijn met het vertoonde spel in de tweede helft en de werklust die ook vandaag weer uitstekend was. We bleven vanuit de organisatie spelen en bleven werken voor elkaar, waardoor spelers groeien.  Dat is goed om te zien.

Volgende week spelen we een uitwedstrijd bij Hardinxveld 3. Aanvang 14.30.