MEERKERK 2 DOET ZICHZELF WEDEROM TEKORT

Mannen Zaterdag reserve (A-cat), 2, 1e klasse B

15 september 2012 14:30

Baardwijk, T. van

De grote vorm is bij veel spelers niet aanwezig, als team staan we echter wel goed en dat is een houvast. Zo was het begin voortvarend en ook Nivo Sparta is een team dat wil voetballen en dat bood de weinige toeschouwers een leuk schouwspel. Meerkerk had hierbij het optische overwicht en wat kleine kansjes, maar wist niet tot scoren te komen.

Bij de eerste de beste counter verliep alles in het straatje van Nivo, een snelle uitbraak, een pass op maat en een voorzet in de loop van een opkomende middenvelder wiens inzet via Rene de Winter over Mathijs van de Dries het doel in vloog. 0-1 uit de eerste de beste mooie aanval, waarbij ik wel moet zeggen dat we ietwat uit het lood stonden.

Meerkerk bleef hierna zonder heel goed te voetballen trachten een gaatje te vinden, maar de afronding laat momenteel veel te wensen over. Verkeerde beslissingen, een net niet goed genoeg zijnde aanname, het zijn die details die momenteel voor Meerkerk 2 het verschil maken. Rust 0-1.

Geduldig blijven en probeer te blijven voetballen was het devies. We probeerden het wel maar teveel spelers hebben niet de vorm en voetballen dan te verkrampt en te moeilijk in plaats van het voetbal simpel te houden en uit te gaan van een gezonde dosis wedstrijdspirit. Het leek alsof er een lome deken over de ploeg heenhing, want er spatte niet veel beleving van af en dat was heel teleurstellend om te zien. Vervolgens kreeg Nivo Sparta nog meer de geest omdat een voorzet onbedoeld over Mathijs heen vloog en de 0-2 een feit was. Beide goals ontstonden met het nodige geluk maar gezien het fanatisme wat de Zaltbommelaren op de mat legden, zou dat ingredient ons momenteel waarschijnlijk ook een goede duw in de goede richting geven.

Natuurlijk zijn er lichtpuntjes zoals de jonge verdediging die nog wat foutjes (mogen) maken, maar er uiteindelijk wel gewoon staan. Een Benjamin Baars die goed traint en speelt en uiteindelijk tevreden mag zijn met zijn competitiedebuut in Meerkerk 2. Met zijn manier van spelen liet hij wel zien over dat eerder gememoreerde fanatisme te beschikken. De late 1-2 uit een steekpass van René de Winter rondde hij subliem af na eerst de keeper met een simpele voetbeweging uitgekapt te hebben. Helaas was de tijd tekort om de gelijkmaker te produceren.

Twee thuiswedstrijden nul punten is simpelweg niet goed genoeg. Volgende week spelen we uit bij Stedoco om 12:00 uur. Deze jonge ploeg doet het tot nog toe voortvarend. Het Meerkerk 2 dat door de hele Alblasserwaard en omstreken als een van dé titelkandidaten werd afgeschilderd, hoeft zich vooraf geen illusies te maken. Wijzelf hebben die term niet gebezigd, dat deden anderen. We zijn namelijk geen titelkandidaat, dat kan ook niet anders na de ontmanteling van het team van vorig seizoen. We zijn een ploeg in opbouw, met jonge spelers die fouten mogen maken en daarvan moeten leren. Deze fouten moeten wij als team wel proberen te corrigeren met als teambasis een gezonde dosis werklust.

Al weet een ieder in het voetbal dat goede resultaten dé remedie zijn voor het verhelpen van vormverlies.

RdH