Meerkerk 3 wint bij koploper en blijft ongeslagen

Mannen Zaterdag reserve (A-cat), 3, 3e klasse E

22 september 2012 14:30

Krul, J.P.A.

Na het gelijke spel van vorige week stond deze week de volgende test op het programma voor Meerkerk 3. De ploeg van Nico Vuurens ging op bezoek bij mede koploper Hardinxveld dat al haar wedstrijden nog gewonnen had. Vooraf weer een mooie affiche om te kijken of Meerkerk 3 zich met de koploper kon meten.

De vaste lezers van de verslagen van Meerkerk 3 zullen zich afvragen of er deze week wederom personele problemen waren? Ja, die waren er ook nu weer. Gelukkig kwamen Benjamin, Matthijs en Jacco ons versterken na hun wedstrijd bij het 2de en waren Jacco van den Heuvel en Remco ’t Lam gelukkig ook bereid om ons te helpen. Bedankt jongens!

Nico moest weer puzzelen, maar kwam tot de volgende 11 namen:

Matthijs

Brian, Rob, Leon, Richard

Coen, Rene, Guando, Mathijs

Mark en Jacco

Wissels: Benjamin, Jacco van Zessen en Remco

Ook vandaag mochten we weer niet klagen met het weer, want toen er om 14.30 werd afgetrapt konden we weer genieten van een lekker najaarszonnetje. Vanaf de aftrap nam Hardinxveld gelijk het initiatief en drukte de thuisploeg Meerkerk terug. Toch kwam Meerkerk er na een paar minuten spelen ook dreigend uit, maar dit leverde geen kans op. Hardinxveld bleef drukken en kreeg ook de eerste kansen van de wedstrijd. Een aantal schoten uit de tweede lijn leverde gevaar op, maar op de eerste goede kans moest Matthijs handelend optreden. Gelukkig deed hij dit uitstekend. Meerkerk kwam er wel een paar keer uit, maar meer dan een schot van Guando leverde dit niet op. Tot de 18de minuut. Na weifelend optreden van de scheidsrechter ging Coen er vandoor en werd hij binnen de beruchte lijnen neergehaald. Penalty. Ook deze week maakte Leon geen fout: 0-1. Daarna ging Hardinxveld op zoek na de gelijkmaker en daar waren ze een aantal malen dichtbij. Zo ging een schotkans binnen het strafschopgebied verloren, omdat de bal werd breed gelegd terwijl er niemand stond, ging een afstandsschot op de lat, was de rebound voor Matthijs en waren er nog een paar schotkansen te noteren, maar Meerkerk hield stand. Meerkerk kwam er via de counter wel een paar keer goed uit, maar kon weinig tot geen gevaar richtten voor de goal van Hardinxveld. Een schot van Mathijs werd geblokt en schot van Coen was te slap om de keeper van Hardinxveld te verontrusten. Zo bleef het 0-1 en ging Meerkerk met een voorsprong de rust in.

Na de rust was het spelbeeld hetzelfde. Hardinxveld ging op zoek na de gelijkmaker en Meerkerk probeerde in de omschakeling de voorsprong uit te breiden. Ook nu stond de organisatie goed bij Meerkerk en was Hardinxveld wel dreigend, maar kreeg het in de openingsfase van de 2de helft geen grote kansen. Naar mate de wedstrijd vorderde raakte Hardinxveld meer en meer gefrustreerd  en vlogen de wanhoopschoten vaak ruim over of naast de goal van Matthijs. Meerkerk kreeg daardoor  steeds meer ruimte, maar helaas deed het daar te weinig mee en was het vaak slordig in de eind pass. Halverwege de 2de helft kreeg Meerkerk een enorme kans op de 0-2. Leon draaide een vrije trap vanaf de rechterkant het strafschopgebied in en het was Jacco die van dichtbij volledig vrij de keeper van Hardinxveld op zijn pad vond. De inzet na de rebound was overbodig, want er was gevlagd en gefloten voor een achterbal. Daarna bleef Meerkerk slordig in de eind pass en bleef de voorsprong minimaal. Hardinxveld bleef het proberen en kreeg nog drie goede kansen, maar Matthijs gaf geen krimp en maakte de schoten onschadelijk. Zo bleef het 0-1 en pakte Meerkerk weer drie punten en blijft het ongeslagen.

Conclusie: Ondanks dat Hardinxveld de bovenliggende partij was bleef Meerkerk uitstekend vanuit de organisatie spelen en was het ook vandaag weer heel goed om te zien dat iedereen weer bereid was om voor elkaar te werken. Iedereen bleef zijn taak uitvoeren en verzaakte niet. De ploeg groeit elke week en maakte vandaag een volwassen indruk. Dat is een groot compliment waardig. Zeker voor deze jonge ploeg. Als we dit elke week kunnen opbrengen gaan we dit seizoen hoog eindigen. Zover is het uiteraard nog lang niet.

Volgende week speelt Meerkerk 3 thuis tegen VVAC 2. Aanvang 12.30 uur.