Meerkerk 3 blijft ongeslagen

VVAC 2

Leon Verweij (vrije trap)
...
Assist: Mark Reitsma

Mannen Zaterdag reserve (A-cat), 3, 3e klasse E

29 september 2012 12:30

Ramcharan, H.

Na de goede overwinning van vorige week stond er vandaag op papier weer een lastige wedstrijd op het programma. Ook de tegenstander van vandaag, VVAC 2, was nog ongeslagen en pakte in de eerste vier wedstrijden, net als Meerkerk, 10 punten. Aan Meerkerk zaak om de punten op ’t Hoog te houden.

De wekelijkse rubriek van blessures, uitjes en ziekte ontbraken uiteraard vandaag ook weer niet en gelukkig was dit keer Meerkerk 4 vrij en kwamen , Jacco van den Heuvel, Ron Bassa en Lennart Hijkoop ons helpen. Ook Mark Reitsma van de A1 kwam na zijn wedstrijd ons de helpende hand bieden. Bedankt mannen!

Dan gaan we naar de opstelling van vandaag. In de bespreking bleek Brian zijn wekker niet gezet te hebben waardoor Ron zijn honneurs waarnam en was Richard fit genoeg om te spelen. De opstelling was als volgt:

Bjorn

Ron, Leon, Rob, Richard

Coen, Rene, Guando, Matthijs

Jacco en Sipan

Wissels: Brian, Lennart en Mark

Na wat wisselvallig weer in de morgen scheen het zonnetje om 12.30 en was het lekker voetbalweer. Meerkerk begon vrij goed aan de wedstrijd en was de bovenliggende partij en had het meeste balbezit. Nadat de wedstrijd in de eerste minuten wat over en weer ging, pakte Meerkerk het initiatief en was het voetballend beter dan VVAC. Dat leidde het eerste kwartier tot voornamelijk schoten vanuit de tweede lijn van René, Rob en Sipan, maar grote kansen bleven uit. VVAC speelde voornamelijk de lange bal en kreeg nauwelijks echte kansen. De eerste grote kans was voor Meerkerk. Het was René die zijn vrije trap vanaf de linkerkant via de lat terug het veld in zag stuiteren, althans dat was het oordeel van de scheidsrechter die vanuit zijn positie niet kon zien dat de bal de lijn wel degelijk was gepasseerd. Zo bleef het 0-0 en ging Meerkerk verder met het zoeken naar een opening tegen een stug en fysiek sterk VVAC. Na 24 minuten kreeg Meerkerk iets buiten de 16-meter een vrije trap en was het Leon die achter de bal ging staan. Diezelfde Leon krulde de bal schitterend langs de muur en zag zijn poging via de onderkant van de lat in de kruising vliegen: 1-0. De voorsprong was verdiend en VVAC was tot dan toe amper gevaarlijk geweest. Dat veranderde na de voorsprong, want na een corner viel de bal voor de voeten van een speler van VVAC en diezelfde speler kon, door te laat uitstappen van de verdediging, uithalen, maar Bjorn redde bekwaam. Meerkerk was gewaarschuwd en niet veel later was het wel raak. Na een communicatiefout op het middenveld kon VVAC eruit komen en na goed breed leggen was Ron net te laat en rondde de spits van VVAC keurig af: 1-1. Meerkerk was even van slag en VVAC kreeg daarna nog een paar kleine kansen, maar gelukkig was Meerkerk weer snel bij de les en ging het weer op zoek naar een voorsprong. Via een vrije trap van Leon vanaf de rechterkant was het Guando die nog dichtbij een goal was, maar hij kon de bal net niet binnen werken. Zo probeerde Meerkerk het wel, maar werd er niet meer gescoord voor rust en mochten beide ploegen gaan rusten met een 1-1 stand.

Na rust ging Meerkerk wederom op zoek naar een doelpunt en kwam VVAC er  amper meer uit. Voornamelijk via de counter en met de lange bal probeerden de bezoekers Meerkerk te verassen, maar ook vandaag stond de organisatie weer goed en gaf Meerkerk weinig kansen weg. Meerkerk werd daarentegen wel gevaarlijk. Zo was het Guando die oog-in-oog met de keeper niet kon afronden en zag hij een schot op de lat uiteen spatten. De thuisploeg bleef aandringen en probeerde snel druk te zetten, wat vandaag prima lukte. Na wederom goed doorzetten verdiende Meerkerk een corner, welke door Guando werd genomen en bij de eerste paal werd afgewerkt door Sipan. Zijn eerste treffer van het seizoen was een feit.  Meerkerk had haar voorsprong en wilde dit niet nog een keer weggeven. De ploeg bleef voetballen, maar na een domme actie kreeg Guando rood en moest Meerkerk met nog 10 minuten te spelen verder met een man minder. Juist op het moment dat het leek of Meerkerk het zich onnodig moeilijk maakte, viel de beslissing. Na een goede pass van Mark was het Matthijs die, na een goede actie, keurig afrondde en de wedstrijd besliste: 3-1. In resterende minuten kwam Meerkerk niet meer in de problemen en pakte het wederom 3 punten. Een uitstekende prestatie.

Conclusie: Meerkerk pakte verdiend de drie punten en door hard werken en bij vlagen goed voetbal blijft de ploeg ongeslagen. Je kunt duidelijk zien dat de ploeg zelfvertrouwen heeft en iedereen weet wat hij moet doen. Zoals al eerder vermeld staat de organisatie goed, alleen moeten we in sommige situaties slimmer worden. Vandaag pakken we een domme en onnodige rode kaart waarmee je met een beetje pech je eigen ploeg benadeeld. Hier moeten we lering uittrekken en meenemen naar de volgende wedstrijd. Al en met al weer een goede prestatie vandaag.

Volgende week gaat Meerkerk op bezoek bij Rijsoord 4. Aanvang 10.30 uur.