Forse nederlaag Meerkerk 3

Mannen Zaterdag reserve (A-cat), 3, 3e klasse E

6 oktober 2012 10:30

Zijdemans, P.C.

Na de goede resultaten en inzet mocht Meerkerk dit weekend in alle vroegte afreizen naar Rijsoord 4. Vooraf was het de vraag of iedereen scherp zou zijn en hoe het zou vergaan op kunstgras. Rijsoord heeft na een slecht begin de laatste 3 wedstrijden gewonnen dus Meerkerk was vooraf gewaarschuwd.

Ook vandaag was het wederom puzzelen voor Nico en vanwege het vroege aanvangstijdstip waren Ron en Lennart weer bereid om ons te helpen. Wel was er weer goed nieuws uit de ziekenboeg, want Bas was weer fit  en kon dus weer zijn opwachting maken. De volgende 11 namen mochten beginnen:

Mari

Rob, Bas, Leon, Richard

Coen, Brian, René, Matthijs

Mark en Sipan

Wissels: Ron, Lennart en Jacco

Met echt herfstweer werd er om 10.30 afgetrapt en was de eerste kans voor Meerkerk. Na een aardige aanval was het Matthijs die zijn schot naast zag gaan. Was dat en voorbode voor meer kansen en goals voor Meerkerk? Het antwoord daarop was simpel: nee. Meerkerk had grote problemen met het kunstgrasveld en Rijsoord was feller en duidelijk meer gewend aan het veld. Na de kans van Meerkerk was het voornamelijk tegenhouden voor Meerkerk. Rijsoord was voornamelijk gevaarlijk met de lange bal en kreeg in het eerste kwartier al een paar goede kansen, maar die werden niet verzilverd. Meerkerk kon de bal niet in de ploeg houden en leed veel balverlies. Toch kreeg Meerkerk nog een vrije trap te nemen op de rand van de zestien-meter, maar Leon zag zijn inzet net naast gaan. Rijsoord bleef aanvallen en het was dan ook wachten op de tegentreffer. Die kwam er dan ook. Na een diepe bal gaf Rob zijn tegenstander teveel ruimte en kon Mari de bal niet keren: 1-0. Na de openingstreffer kwam Meerkerk er amper meer uit en waren een voorzet van Coen en een schot van Sipan de enige wapenfeiten aan Meerkerk-zijde. Rijsoord bleef kansen krijgen en zag een bal van dichtbij op de lat uiteen spatten. De tweede treffer was echter tekenend voor de instelling en het wedstrijdbeeld tot dan toe. Na een veroverde bal stond iedereen naar elkaar te kijken en kon een speler van Rijsoord doorgaan, afleggen en was het ietwat gelukkig weer raak: 2-0.  Meerkerk kon de schade tot de rust nog beperkt houden tot 2-0. Rust

Na de rust had was hetzelfde spelbeeld te zien. Meerkerk was niet bij machte om kansen te creëren en speelde voornamelijk tegen zichzelf. Na ongeveer 10 minuten na rust werd de wedstrijd definitief beslist.  Na een goede aanval van Rijsoord en zwak ingrijpen van Meerkerk was het beslist: 3-0. Rijsoord kreeg meer en meer ruimte en maakte daar dan ook dankbaar gebruik van. Niet veel later was het weer raak. Na een diepe bal stond Jacco te slapen en werd de pass, weliswaar via Mari, afgerond: 4-0. Meerkerk kreeg nog wel een kans via Matthijs die na een voorzet van Rob in de handen van de keeper schoot. Ook een vrije trap van Leon trof geen doel en belandde in de muur. De wedstrijd ging nu wat meer op en neer, maar was allang beslist. Het slotakkoord was ook voor Rijsoord. Na al meerdere kansen gemist te hebben, deed de thuisclub met een bekeken schot Meerkerk nog meer pijn: 5-0. Dit was tevens de eindstand en Meerkerk verloor volkomen verdiend en staat weer met beide benen op de grond.

Conclusie: De instelling was vandaag niet goed genoeg en ook het veld speelde een grote rol in het matige optreden van Meerkerk. We hadden hier duidelijk veel moeite mee en we moeten deze wedstrijd maar snel vergeten en ons gaan richten op de volgende wedstrijd. Het was wel teleurstellend om te zien dat de goede instelling die tot nu toe elke wedstrijd aanwezig was, vandaag ontbrak. De jonge ploeg moet hier lering uit trekken en er volgende week  weer staan.

Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Stedoco 3. Aanvang 12.30 uur.