Vierde remise in pril seizoen voor Meerkerk

GDC 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 2e klasse F

13 oktober 2012 14:30

Bleek, G.W. van

Meerkerk speelde voor de vierde keer in zeven wedstrijden gelijk dit seizoen (0-0). Objectief gezien verdiende de wedstrijd geen winnaar. Meerkerk kreeg weliswaar de mooiste kansen, maar wist deze niet te verzilveren. GDC stapte met recht als morele winnaar van het veld.

Voordat kon worden afgetrapt, dreigde Pluvius roet in het eten te gooien. Het verzoek van scheidsrechter Van Bleek uit Tiel was niet voor niets. Dankzij de inzet van onze terreinman Arie Westerhout kon de wedstrijd toch gewoon doorgaan.  De wind deed deze middag de rest. Om half drie kon worden afgetrapt op een goed bespeelbaar veld. De verwachtingen waren hoog gespannen. Even leek het erop dat het thuispubliek direct al op zijn wenken bediend zou worden met een vroeg openingsdoelpunt in de derde minuut van de wedstrijd. Het is Koen Vermeer die Guus Vreeswijk met een splijtende pass vrij voor doelman Wesley van der Wardt zet. Helaas springt de bal van de voet van Guus; weg kans. De volgende mogelijkheid voor de thuisploeg mogen we noteren zeven minuten voor rust. Dit keer is Guus Vreeswijk de aangever. Na aan de buitenspelval te zijn ontsnapt, rukt Guus op en legt de bal breed op Martijn van der Hagen, die zijn inzet ziet gepareerd door de doelman van GDC. De kansenverhouding komt op twee tegen twee dankzij twee vrije trappen. Het is tot tweemaal toe Erik van Kessel die mag aanleggen. Zowel in de 33e als de 44e minuut beproeft de spits de kwaliteiten van Meerkerk doelman Wilco den Tuinder. Wilco wint. Bij deze mogelijkheden blijft het. De teams strijden vol inzet, maar weten verder niet of nauwelijks gevaarlijk te worden. Ook is er veel slordig balverlies aan beide kanten. Het spelpeil voegt zich volledig in  het herfstachtige weerbeeld deze middag. Niks aan.

De tweede helft nog meer strijd, maar ook veel balverlies aan beide kanten. Bij Meerkerk is het vooral Joey van Putten die voorop gaat in de strijd. GDC beperkt zich tot verdedigen en heeft in aanvoerder Tom Hesselberth het rustpunt in de defensie. Voeg daarbij de uitstekende keeperswerk van doelman Wesley van der Wardt en de verklaring is gevonden voor het magere resultaat van de thuisploeg. De mogelijkheden voor Meekerk in de tweede helft zijn op de vingers van één hand te tellen. In de 55e minuut een kleine kans vanuit een moeilijke hoek voor Patrick Vuurens. Patrick raakt de bal verkeerd en ziet deze hoog over gaan. Met de vervangers Johan van Es en Youri van Blanken ontstaat er wat meer dreiging voor het doel van GDC. Een schot van Martijn van der Hagen vanaf de rand van het strafschopgebied wordt gestopt door Wesley van der Wardt. We zitten dan al in de 78e minuut van de wedstrijd. Een minuut later een kopbal van Patrick Vuurens waar Van der Wardt evenemin moeite mee heeft. Dan acht minuten voor tijd dreigt het mis te gaan voor Meerkerk. Bij het uitverdedigen is het Ferry Hoefakker, die iets te veel tijd nodig heeft om de bal weg te spelen. Pascal de Vries begint een rush over links en Gert Jan Koekkoek weet de snelle voorhoedespeler alleen met een onreglementaire actie af te stoppen. Het levert Gert Jan een terechte gele kaart op. Gelukkig blijft de thuisploeg verder onheil bespaard. Sterker, het gezegde eind goed al goed had nog opgeld kunnen doen voor de thuisploeg. Uitblinker keeper Wesley van der Wardt wilde niet meewerken, want een ziedend schot van Martijn van der Hagen tikte hij op weergaloze wijze uit de doelmond. Met dit slotakkoord viel het doek over de wedstrijd. GDC koesterde het punt dat was behaald en Meerkerk bleef met een kater achter. Het vierde gelijke spel dit seizoen was een feit. Positief is in ieder geval dat er de nodige strijd werd geleverd. Voor wat betreft de afwerking zat het niet mee, al moet gezegd dat dit niets te maken had met onkunde aan Meerkerk-zijde. Het was de doelman van GDC die de show stal en een punt pakte voor zijn team.

De eerstvolgende wedstrijd over twee weken voor de competitie is opnieuw een kraker. Dan treedt Meerkerk aan op sportpark Het Kraaiennest tegen koploper Rijsoord, dat vanmiddag gelijkspeelde bij WNC.

AdG

Opstelling: