Reuzendoder doet het weer!!!

Alblasserdam A1

A-Junioren (A-cat), A1, 1e klasse 13

13 oktober 2012 12:00

Caylak, M.

Na de deceptie van vorige was het tijd om iets recht te zetten.  Hoewel ik bij het begin zal beginnen, kunnen we allereerst concluderen dat dit ‘aardig’ gelukt is.

Om succes te hebben, is een goede voorbereiding noodzakelijk, helemaal indien de ongeslagen koploper op het programma staat. We hebben dus alles uit de kast gehaald, (nee Dion we bedoelen jouw niet), om voor een goede voorbereiding te zorgen. Bij Meerkerk A1 begint dit op vrijdagavond. We sturen Floren met dertig euro naar de kroeg zodat hij aan zijn voorbereiding kan beginnen. Voor de lezers die het niet helemaal begrijpen, Floren zijn alcoholpercentage moet goed op orde zijn indien er gespeeld moet worden met oog op succes. Nee we zijn niet negatief ingesteld, maar wij zien de fles liever ‘half leeg’.  De eerste stap was dus gezet en zeker met een ruim voldoende afgerond.

Oke, genoeg over  Floren zijn voorbereiding. De tweede stap, en ook niet geheel onbelangrijk, de voorbereiding van de coach. Ook Arjan had de afgelopen week slecht geslapen van de wedstrijd tegen VVGZ, en dit resulteerde in een aantal veranderingen binnen de ploeg, hij besloot om een aantal B-junioren, die uitstekend waren ingevallen, weer mee te laten toen. Mechiel van Zessen, a.k.a. Jacco Junior, begon zelfs in de basis. Na een uitstekende invalbeurt vorige week en goed spel met onder 23, kreeg hij de kans om zich echt waar te maken vanaf het begin. Dit is ook zeker gelukt. Overigens bleef de rest van de formatie in zijn totaliteit wel hetzelfde. Koen, Thijs, Mechiel en David vormde de verdedigende linie, het middenveld bestond uit Wallie, Jelle (a.k.a. PUBER, rooie, gestel, dakduif, lange Ritch, etc.), Peek,  Jesse van P. en Elmar en diep in de spits onze Floor. Ooh, bijna vergeten, Mark op de bank natuurlijk. De overige gouden afspraken nog eenmaal herhaald om vervolgens met volle moed te gaan ‘klappen’ en op elke bal vol druk te zitten.

Met strakke geconcentreerde koppies het veld op, om te proberen het onverwachte waarheid te doen maken.  ‘Druk vanaf minuut 1, slim maar enigszins gemeen spelen en zo snel mogelijk proberen te scoren’.  Nog even kort de uitgangspunten die voor een overwinning moeten zorgen.  Eerlijk gezegd, lukte dit goed, direct was terug te zien dat de voorbereiding nut had gehad en dat er wel degelijk een mogelijkheid was om de pot uit te halen.  Overal werd kort gezeten en de ‘hoodboys’ uit Alblasserdam hadden geen antwoord op het harde maar eerlijke spel van ‘de boeren’ uit Meerkerk. Al snel resulteerde dit in een aantal grote kansen. Een penalty die werd veroorzaakt door onze Floor kon helaas niet resulteren in een doelpunt. Maar na een geweldig pass van onze gewaardeerde Puber, kon Floor het netje vinden. 1-0 JA!, goed gelezen, tegen de koploper JA!. Maar dit was nog maar het begin, hoewel de hele eerste helft werd gedomineerd door het spel van Meerkerk en er overheersend werd gespeeld, bleef het toch bij 1-0 voor rust. Om onze trouwe aanhang niet voor niks in dit zogenoemde ‘hondenweer’ te laten staan, besloten we om na de thee er een feestje van te maken op het veld. Nou ja, dit is natuurlijk niet echt besloten, maar zo pakte het wel uit. Het overheersende en solide spel resulteerde namelijk in nog vijf doelpunten, VIJF?, ja vijf ja! En het begon ook deze keer bij onze gewaardeerde Puber die de wedstrijd een hele positieve BOOOOOST de goede kant op gaf. Nadat Jelle dus de 2-0 had gescoord vloog de rest er ook ‘vanzelf’ in. Jesse van P., Jesse Peek, Wallie, en onze pinch-hitter Mark Reitsma, wisten ook nog een punt te drukken.

Conclusie: het onverwachte is waarheid geworden en dit geeft een positieve boost voor de volgende wedstrijden.