Puntenverlies voor Meerkerk 3

Mannen Zaterdag reserve (A-cat), 3, 3e klasse E

3 november 2012 12:30

Pijl, C.D.

Het was alweer 3 weken geleden dat Meerkerk voor het laatst een wedstrijd speelde, na een inhaalweekend en afgelasting. Vandaag kwam Peursum 2 op bezoek dat tot nu toe twee punten minder verzamelde dan Meerkerk. Op papier dus een interessant duel.

Het is gewoon een feit dat we een krappe selectie hebben en ook vandaag hadden we maar 13 mensen. Gelukkig was Jacco bereidt om wissel te zitten nadat zijn eigen wedstrijd was afgelast. Bedankt Heuf. Coen sliep lekker uit vandaag, wat hem een plaats op de bank opleverde.

De volgende elf namen verschenen aan de aftrap:

Matthijs

Ron, Rob, Leon, Richard

Brian, Rene, Guando, Mathijs

Mark en Sipan

Wissels: Coen, Lennart en Jacco

Om 12.30 werd er in een echt druilerig herfstweertje afgetrapt en Meerkerk was gelijk bij de les. In de openingsfase controleerde Meerkerk de wedstrijd en maakte de thuisploeg het spel. Tot grote kansen leidde dit overigens niet. Een schot van René vloog ruim naast en vrije trappen van Leon leverden ook niets op. De grootste kans was nog voor Guando. Zijn schot op randje zestienmeter ging rakelings naast. Peursum werd ook een keer gevaarlijk, maar een afstandsschot verdween ver naast. Meerkerk was dus gewaarschuwd. Terecht, bleek later. Wederom een afstandsschot werd niet goed verwerkt door Matthijs en de rebound was een prooi voor de spits van Peursum: 0-1. Hoewel Meerkerk eigenlijk amper in de problemen kwam en niet onaardig speelde stond het dus wel achter. Gelukkig was dit maar van korte duur. Na een goede actie van Rob schoot Brian hard op doel en ook de keeper van Peursum had last van het gladde veld en Rob was er als de kippen bij om de rebound binnen te schieten: 1-1. Zo was de achterstand snel weggepoetst en ging Meerkerk op zoek naar de voorsprong. Gemakkelijk ging dat niet, want er was te weinig beweging of de passing was niet nauwkeurig. Toch legde Meerkerk ook goede aanvallen op de mat. Na een goede aanval over rechts was het Brian die een goede voorzet op de lat zag belandden. Helaas geen goal. Vlak voor rust kreeg Meerkerk de grootste kans uit de eerste helft om met een voorsprong de rust in te gaan. Helaas raakte Guando van dichtbij de bal verkeerd en vloog zijn schot hoog over. Zo zochten beide ploegen de kleedkamers op met een 1-1 ruststand.

Na rust kwam Meerkerk goed uit de startblokken en na een aanval van Peursum die op niets uitliep was het Meerkerk dat op voorsprong kwam. Mark zette goed door, veroverde de bal van de tegenstander en schoot uit een moeilijke hoek knap raak: 2-1. Wie denkt dat dit het startsein was voor Meerkerk om de voorsprong uit te bouwen, komt bedrogen uit. Meerkerk ging meer en meer naar achteren lopen en kwam er voetballend niet meer uit. Passes kwamen niet meer aan en de duels werden verloren. Dan vraag je om problemen. Peursum was beter, bleef komen en kreeg ook diverse goede kansen. Weliswaar uit de tweede lijn, maar een aantal schoten vlogen rakelings naast of Matthijs moest ze tot corner verwerken. Het was tegenhouden voor Meerkerk, maar het leek erop dat de overwinning toch over de streep werd getrokken. Sipan maakte vervolgens nog een domme overtreding waardoor de treffer van Matthijs werd afgekeurd. Helaas moest Meerkerk toch capituleren. Drie minuten voor tijd was het raak. Een diepe pass werd aangenomen door de rechterspits van Peursum en zijn schot vloog via Matthijs hoog het doel in: 2-2. Peursum wilde meer, maar het was Meerkerk dat nog twee grote kansen op de overwinning kreeg. Twee keer was het Matthijs die een de kans om zeep hielp. Zijn eerste mogelijkheid schoot hij van dichtbij op de keeper en de tweede keer miste hij een goede kop kans.  Zo bleef het gelijk en was de 2-2 een terechte uitslag.

Conclusie: Meerkerk begon goed aan de wedstrijd en speelde een aardige eerste helft. Hoewel er niet heel veel grote kansen werden gecreëerd stond de organisatie goed en werd er weinig wegegeven. Het is jammer dat het voetballend niet meer lukte na de 2-1 en dat de voorsprong door hard werken niet over de streep kon worden getrokken. Het was duidelijk dat we een paar weken niet gespeeld hebben. Desalniettemin blijven we gewoon goed mee doen bovenin en mogen we volgende week proberen om de koploper de eerste nederlaag te bezorgen.

Volgende week spelen we een uitwedstrijd tegen Pelikaan 5. Aanvang 14.30.