Eén helft gewonnen, wedstrijd verloren

HSSC'61 E2

E-Pupillen (najaar), E2, 4e klasse E453

3 november 2012 9:00

Jesper Veen

De eerste helft van de competitie is voorbij en vandaag begon de tweede ronde. Die tweede ronde mochten we, net als de eerste ronde, beginnen tegen Hssc'61 E2. Uit hadden we kansloos met 7-0 verloren en dat was ook de enige overwinning die ze tot nu toe behaald hadden. We hadden dus best kans om vandaag te winnen.

Tijdens de bespreking voor de wedstrijd werd dan ook afgesproken om vandaag alles te geven. Ook als we achter zouden komen moesten we hard blijven werken en niet zoals vorige week de 'koppies' laten hangen en de wedstrijd laten voor wat het is.

Toch was de eerste helft niet best van beide kanten. Het spel was erg slordig en te vaak werd de bal bij de tegenstander ingeleverd. Hssc'61 wist beter om te gaan met onze fouten dan wij met hun fouten. De afwachtende spits van de tegenstander wist helaas de score te openen. Een spits á la Inzaghi, het oogde allemaal wat stroefjes maar uiteindelijk legde hij de bal gewoon netjes in het netje. De enige kansen die wij kregen kwamen voort uit de uittrappen van de keeper van de tegenstander, hij probeerde ons te helpen aan een goal, maar voorin waren we niet scherp genoeg. Hssc'61 kon nog twee keer scoren en de ruststand was een teleurstellende 0-3.

Er was wel een hoogtepuntje te vermelden tijdens die eerste helft, want tegen het einde van de eerste 25 minuten zagen wij dat Senna ons kwam ondersteunen. Senna zal nog lang moeten revalideren voordat hij weer kan voetballen, maar ondanks dat is en blijft hij onderdeel van ons team!

Onder toeziend oog van Senna werden de spelers in de rust toegesproken. We stonden achter, oké kan gebeuren, maar we zullen deze wedstrijd blijven vechten tot het laatste fluitsignaal en dan zien we wel wat de eindstand is.

En wat een tweede helft werd het. Gelijk vanaf de start een veel beter en bovendien leuk voetballend Meerkerk. Dit resultuurde al snel in een mooi doelpunt. Achterin werd goed opgebouwd en werd onze rechtsback Wessel bereikt, Wessel bereikte met een mooie pass Jonathan, Jonathan behield het overzicht en zag Daan vrij staan voor het doel, de bal belandde ook bij Daan en hij maakte het goed af. 1-3!

Na deze goal bleven wij goed voetballen, maar helaas was het Hssc'61 die de wedstrijd beslistte met 2 goals. 1-5, ondanks deze twee dompers bleef Meerkerk strijden. Na weer een goal van Daan en een goal van Corne leek zelfs een gelijkspel er nog in te zitten. Toch was het de tegenstander die weer scoorde en er 3-6 van maakte. Nu was het toch echt gedaan denk je dan, maar de spelers gaven zich nog niet gewonnen. Top om te zien dat iedereen bleef knokken tot het einde, dit resulteerde nog in één goal van Daan, maar zoals Daan terecht zei eigenlijk is die van Jonathan, want hij gunde een niet te missen kans aan Daan.

4-6, stiekem hoop je dan dat de klok van de scheids wat mankementjes heeft waardoor het team nog kans heeft op twee doelpunten. Helaas, met de klok van de scheids was niks mis en na de 4-6 werd dan ook gefloten voor het einde van de wedstrijd.

Helaas verloren, maar dat een verlies kan voelen als een overwinning merkten we vandaag, sterker nog de uitslag van de tweede helft is 4-3 in het voordeel van Meerkerk! De sfeer was dan ook opperbest na de westrijd, spelers vrolijk, 'supporters' blij met het vertoonde spel en trotse trainers.