Verliest sv Meerkerk A1 de aansluiting bij de top?!

Groote Lindt A1

A-Junioren (A-cat), A1, 1e klasse 13

1 december 2012 12:15

Aarts, T.A.W.

Groote Lindt – SV Meerkerk A1

Groote LindtSv Meerkerk A1, een kraker bovenin de 1eklasse met twee gelijkwaardige teams. Bovenin de 1e klasse? Hoor ik u denken.  Ja, bovenin de 1e klasse ja, en daar mogen de jongens van de A toch wel trots op zijn.

Bij de 1e zes meedraaien, met een hoop strijd, plezier en beleving is het veelgenoemde devies. Daarnaast een hecht en gezellig team zijn, begeleid door wat maandelijkse evenementen onderleiding van ’’the one and only’’ No Choiceen een opa uit de Sloblaan.

Met 15 pnt. uit de afgelopen zes wedstrijden, waar we tussendoor nog wat van de kersen, piepers en wisky hebben kunnen snoepen,  zijn we goed op weg. Maar, zoals een trainer betaamt ziet Arjan nog een hoop ruimte voor verbeteringen: Floren Frooty moet  er nog een scheutje(wisky) bij doen op de vrijdagavond, bij Amazing Mark kan het nooit kwaad de buitenspelregel nog eens uit te leggen, Wallie moet vooral z’n medespelers niet meer rondtollen met z’n gedraai , balvirtuoosElmar moet zich meer laten gelden en David alias matterazzikan beter z’n kilometerteller in plaats van z’n kaartenteller opvoeren. De laatste twee kosten allebei veel geld en het is onnodig, alhoewel David met die opgevoerde 80 km per uur door de bebouwde kom wel hoop telaat-boetepotjes voorkomt. Toch wel weer slim gezien van die leerbroekker, die versluizen zijn niet allemaal even dom..;)

Alles leuk en aardig, maar we hadden nog een wedstrijd op het programma staan, een KRAKER wel te verstaan. We waren vandaag bijna op volle oorlogsterkte, Dion(weekendje weg) en Niels(heupblessure) waren de enige afwezig. Het plan was om gelijk vol druk te zetten omdat uit eerder wedstrijdverslagen bleek, ze te pakken waren in het begin van de wedstrijd. Het omgekeerde bleek waar te zijn, WIJ waren te pakken aan het begin. Apathisch was misschien wel de beste woordkeuze voor onze helft in de rust. Het vreselijk begin werd gelijk afgestraft,in de 7e minuut, 0-1 na een corner in de 16. Slecht uit verdedigd van Wallie en vervolgens zaten we er ook niet lekker bij. In de gehele eerste helft was het bar en boos, geen persoonlijke duels gewonnen, geen vooracties, geen ballen in de voeten,’’ *** met peren’’n zou bart Streefkerk zeggen. Het resulteerde vervolgens ook in de 2-0 door niet meelopen van de verdedigende middenvelders bij een opstomende middenvelder. In de 25e minuut krijgt Floren een gele kaart, die zeer bepalend blijkt te zijn in het verdere verloop van de wedstrijd. Een heel makkelijk gegeven plakkie kaas van een scheids die ze één voor één uit z’n borstzak toverde. Peek , die deze wedstrijd een van de sterkste was, onderschepte de bal goed op het middenveld. Een balletje in de diepte op onze spits Flo en 2-1, 43e minuut. Geen of geen weer, kaart of geen kaart, hoge of lage bal, Floren schiet ze goed en makkelijk uit alle standen binnen.

In de rust waren de jongens spraakloos. Ze besefte maar al te goed dat er een stappie of 34 bij moest. Geen donderpreek van de trainer maar een simpele vraag: ‘’Waar zijn we mee bezig?’’. Het bleef opvallend stil. Knop omzetten, knallen, alles geven, en zo nodig strijdend ten onder gaan.

Dit was niet tegen dovemans oren gezegd. In de 2e helft was de strijd, pressie, beleving en concentratie er wel. Het contrast met de 1e helft was verbazingwekkend. Van zwart naar wit. De buitenkanten werden vaak en goed bespeeld, achterin stond het sterk, en het positiespel was verzorgder. Het resulteerde in een verdiende 2-2, Peek schoot de bal knap binnen, die overigens wel van richting was veranderd. De kansen waren echter nog niet op, na het terugleggen van Peekie kan Wallievuren, die besloot eerst nog te kappen en dan te schieten. De keeper pakte de bal knap.  Het overwicht werd iets minder maar nog steeds waren we beter. Na 70 minuten wisselen we nog, Mark voor Elmar, William voor Thijs, Joop voor Gestel. De jongens van de B kwamen er fris in en speelde zeer verdienstelijk(lees goed). De wedstrijd kantelde echter in de 75e minuutFloren krijgt een oerdomme 2e gele kaart voor praten. Hij was niet de enige ook Koen, Jess, Wallie en Peek. Stuk voor stuk onnodige kaarten. Met 10 man werd het lichtelijk éénrichtingsverkeer naar onze goal toe. We houden knap stand, tot in de 89e minuut. Puur door simpel onze afspraken niet na te komen krijgen we een duitse counter tegen en kunnen we alsnog het pokke eind terug rijden met een hoop frustratie in plaats van 3 punten in de tas. Gestreden en verloren. Domme gele kaarten en een slappe eerste helft waren hier debet aan.

Met 1 wedstrijd minder staat de tegenstander van vandaag nu 2 punten op ons voor en zakken wij naar de 5e plek. Nieuwe week nieuwe kansen, volgende week klappen we er wel vanaf het begin op en laten we de gele kaarten achterwege. FORZA Meerkerk!!

Jesse van der Wal