BLOEDELOZE PUNTENDELING TEGEN LRC 2

Mannen Zaterdag reserve (A-cat), 2, 1e klasse B

1 december 2012 12:00

Onink, J.B.

Voorafgaand hadden we getekend voor een puntendeling tegen de koploper. Gezien de situatie met maar liefst 8 afwezigen (!!) was dat ook niet zo gek geweest. Echter speelden beide ploegen niet hun beste voetbal op het zachte kleiïge B veld, waardoor we beiden een dubbel gevoel overhielden na het laatste fluitsignaal. De beste kansen waren vlak voor rust voor LRC maar Archie Ovunda hielp deze om zeep. Meerkerk probeerde het wel maar was slordig en niet alert genoeg in de eindfase. Kortom: de vorm was er niet. Ontevreden dus wat het voetbal betreft, maar dik tevreden met de weer aanwezige teamspirit. De jongens werkten keihard voor elkaar waardoor we een zwaarbevochten punt mee naar 't Hoog mee konden nemen.

O.a. Barry, Frank, Gerald, Jeroen, René, Robert en Thomas afwezig. Allemaal asspelers met ervaring waar we geen beroep op konden doen. Helaas besloot men op zaterdagochtend dat er maar één speler van het 3e mee mocht doen, Bas Krul, waardoor Sjoerd Vink ondanks knieklachten toch moest starten. Hierdoor moesten we nog op zaterdagochtend 09:15 uur wisselspelers regelen, wat gelukkig vrij vlot lukte. Dus bij deze, Remco 't Lam, Jos Looman en Frank Kortlever en uiteraard Bas Krul bedankt voor jullie bereidheid! 'Gelukkig' moest de F3 laat spelen vandaag waardoor ik niet vanaf een dauwig en koud veld bij Dubbeldam spelers hoefde te regelen. Albert, Michel en ik doen er alles aan om het team zo goed mogelijk te prepareren en de randvoorwaarden vooraf goed te regelen. Het is dan ook bijzonder storend als je op de wedstrijddag, zo kort voor de verzameltijd je aandacht noodgedwongen onnodig van het voetbal af moet halen. Gelukkig presteerde de groep er niet minder om.

Op een guur en winderig sportpark Het Bruinsdeel kwamen we wat oude beneden tegen. Marcel van Steenis en Dick Kooijman, die beiden nog niet wisten dat ze met LRC 1 zouden winnen van Heerjansdam met een puntgave hattrick van Meerkerker Dickie.
De start was stroef, het veld was niet geschikt voor voetbal en dat is hetgeen dat beide ploegen willen. Tel daarbij op dat we als team niet de topvorm hadden en LRC ook niet, dus was het niet genieten van het foutenfestival maar dan maar van de strijdlust.  Omdat LRC niet liet zien waarom het bovenaan staat en Meerkerk niet liet zien dat het een goede serie had neergezet de laatste 4 weken werd het een typische 0-0 wedstrijd. Alleen LRC creëerde 2 kansen maar hielp deze knullig om zeep. Meerkerk was met name in de eindfase ongelukkig, slordig of hoe je het noemen wil. De echte scherpte ontbrak gezien de losse ballen die we hadden kunnen veroveren, maar waarop we pas gingen lopen als een tegenstander dit ook deed. We reageerden dus in plaats van te ageren.

De 2e helft hetzelfde spelbeeld, slordig voetbal, veel fouten en weinig tot geen scoringskansen voor beide ploegen. Kortom een bloedeloze 0-0 na 90 minuten baggeren. Maar slecht spelen uit tegen de koploper is op zich niet verkeerd, al kwamen we naar Leerdam voor meer. Achteraf zat er niet meer in gezien de omstandigheden.

Volgende week krijgen we Altena op bezoek dat 1 punt boven ons staat op plek 4 in de ranglijst. De laatste wedstrijd voor de winterstop zullen we beiden willen winnen. Deze week zal daarom in het teken staan van lekker voetballen. Het ingrediënt strijd zit er echt wel ingebakken.

RdH