sv Meerkerk A1 wint ook van directe concurrentie!

Wieldrecht A1

A-Junioren (A-cat), A1, 1e klasse 13

16 maart 2013 12:00

Caylak, M.

Wallie’s eigen Walt Disney sprookje en het verslag van de wedstrijd SV Meerkerk A1 – Wieldrecht A1.

Weer een wedstrijd in de race voor de nacompetitie. Voor vandaag stond Wieldrecht A1 op het programma. Na de uitstekende wedstrijd van vorige week tegen VVGZ (die we 2-0 wonnen), was het erg belangrijk dat we vandaag ook zouden winnen om mee te blijven doen in de top 3 (4).

In mijn ogen was iedereen fit vandaag en hadden we zin om een potje te voetballen. Voor de wedstrijd hadden we eerst de gebruikelijke wedstrijdbespreking om goed geïnformeerd de wedstrijd in te gaan. We begonnen goed aan de warming-up (Floren raakte al meer ballen dan vorige week in de warming-up).

12:00 de wedstrijd begon, het ging niet zoals we gewild hadden, de passes waren niet goed, we waren niet fel genoeg enz. Als snel ontstond daarom de 0-1, door een wat ongelukkig weggewerkte bal door koen die belandde tegen de binnenkant paal en zo het doel in rolde (ruben was kansloos). 0-1. Maar we lieten onze koppen niet hangen en gingen er weer vol tegenaan (niet iedereen). Eindelijk kwam een goede actie, waar Jessy in de 16 onderuit werd gehaald. We kregen een penalty die LD (Floren) koelbloedig binnen schoot. 1-1 (gerechtigheid).

“Rust”

In de rust had Arjan wel wat dingen aan te merken op ons, dat het voetbal slordig was en dat we niet fel genoeg waren. De scheids kwam ook nog bezoekje doen (erg aardig weer), omdat hij vond dat ik (Jelle a.k.a Gestel) wat ongecontroleerde been bewegingen maakte richting de tegenstander, tegenwoordig wordt dat natrappen genoemd (had er nog nooit van gehoord), het rustiger aan moest doen of gewoon beter het veld kon verlaten. Daarom haalde Arjan mij er uit voorzorg uit, en kwam Niels voor mij in de plaats.

“tweede helft”

De eerste 20 á 25 minuten heb ik niet meegekregen omdat ik mijn zonde aan het overdenken was onder de douche. Eenmaal bij het veld aangekomen was hun spits er met rood afgestuurd.  Het spel van Wieldrecht werd er niet vrolijker door, en begonnen wat agressief te voetballen.  Maar dat kon ons niet baten want door ons te blijven beheersen en niet mee te gaan in het spel van Wieldrecht konden we gecontroleerd blijven voetballen. Door een goed gecombineerde aanval werd LD oog in oog met de keeper gezet, dat is voor LD geen probleem want die schoot de bal rustig binnen.  2-1. Na wat gele kaarten konden we weer even rustig voetballen en door wat “flipperkasten gedoe” belandde de bal bij Niels in de voeten en schoot de bal rustig het doel in. 3-1. LAST BUT NOT LEAST. Door het agressieve spelgedrag van Wieldrecht kregen we een vrije trap. Floren die de vrije trap wat ongelukkig maar toch nog voor het doel kreeg,  stond onze ALTIJD ALLERTE WALLIE te loeren op een moment om zijn “VERVLOEKING” van zich af te gooien (Wallie heeft moeite met scoren dames en heren), iedereen stond lekker uit hun neuzen te vreten en de bal rolde vrolijk langs alle verdedigers, maar toen zag Wallie zijn kans en rende er op af, hij schoot de bal ZO beheerst het doel in. Een beter doelpunt om zijn “VERVLOEKING” van zich af te gooien had Wallie zich niet kunnen voorstellen. 4-1. Wieldrecht werd er niet gelukkiger door en er ontstonden wat opstootjes waardoor hun nummer 11 (denk ik) een rode kaart kreeg en gezellig zijn teamgenoot in de kleedkamer kon vergezellen.

Einde wedstrijd.

Opvallendheden:

• Koen wilde graag scoren (verkeerde doel).
  • Ongecontroleerde been beweging wordt vanaf nu NATRAPPEN genoemd.
  • Wallie die zijn VERVLOEKING van zich af heeft gegooid.
  • Een assortiment kaarten voor Wieldrecht.
  • Wieldrecht die al geen wisselspelers had, volgende week niet eens een compleet team hebben.

Met vriendelijke groeten,

Jelle van den Dries ( A.K.A Gestel)