Overwinning sv Meerkerk A1 in Heicop

A-Junioren (A-cat), A1, 1e klasse 13

15 december 2012 12:45

Jansen, D.R.

Vandaag stond de wedstrijd tegen Hei en Boeicop op het spel. Vol met revanche-gevoelens begonnen we met de volgende 11:
Ruben; Thijs-Koen-David-Dion; Wallie-Jelle-Joop-Elmar-Mark; Jessie

We begonnen niet goed, Hei en Boeicop was de betere.  Na een kwartier draaide we het enigzins om en kregen we wat kansen, waaronder 1 voor Elmar, die hem redelijk hopeloos naast het doel schoof.
Later kwam er een steekbal van Wallie op Jessie. Jessie werd naar de buitenkant gedreven maar schoot toch. Door matig keeperswerk rolde de bal het netje in, 0-1. Niet veel later kregen wij een vrije trap op zo'n 40 meter van de goal. Wallie draaide hem op het hoofd van Thijs, die hem vervolgens keurig inknikte. We gingen dus rusten met een nette 0-2 voorsprong.

In de rust twee wissels: Dion ging eruit voor Chris en Mechiel kwam voor Jelle.

In de tweede helft wind tegen. Hei en Boeicop maakte daar goed gebruik van en niet veel later scoorde ze dan ook de 1-2. Hierna werd het een open wedstrijd, de a-junioren merkte dat ze 2 weken niet getraind. De linies gingen ver uit elkaar en het spel werd niet veel beter. Gelukkig wist Mark de trekker over te halen door met een mooi geplaatst schot ons weer op een 1-3 voorsprong te schieten.
Chris wou Hei en Beicop nog de aansluitingstreffer bezorgen maar mikte de bal net naast. Na nog wat kansen over en weer besloot de scheids er een eind aan te maken. Een 1-3 overwinning voor de A-uno.

Bijzonderheden:
- Floren en Peek speelden niet vanwege een schorsing
- Mechiel, Joop en William deden mee
- David speelde een halve thuiswedstrijd