Zederikderby deel 1

Ameide E2

E-pupillen zaterdag, E2, 4e klasse E462

30 maart 2013 9:00

Vandaag stond de enige echte Zederikderby op het programma. Om 8.15 werd er verzameld op 't Hoog. De wonderschoenen van Corné moesten nog even gehaald worden bij de gevonden voorwerpen, de keepershandschoenen van Roben werden uitgeleend aan Rowan. Tja, onze spelers vergeten helaas nog wel eens wat na een training.. Hopelijk vergeten we vandaag niet de drie punten mee te nemen uit Ameide.

We hebben al een keer tegen Ameide E2 gevoetbald dit jaar, maar dat was in de zaal. We wisten vooraf dus nog niet wat we van deze ploeg konden verwachten. Eén ding is wel zeker, als je mee wilt blijven doen voor het kampioenschap, dan zal je ook deze wedstrijd moeten winnen, want concurrent Beesd wint voorlopig nog alles.

Er werd afgetrapt op het mooie pupillenveld onder het genot van een heerlijk voorjaarszonnetje. De twee ploegen waren in het begin aan elkaar gewaagd. Ameide werd een paar keer gevaarlijk door individuele acties en Meerkerk werd gevaarlijk uit een paar goede aanvallen. Jonathan kreeg in de beginfase de grootste kans, maar zijn schot was wat gehaast en ging over. Daarna was het weer Jonathan die op het doel af kon lopen, maar hij besloot om vanaf grote afstand al te schieten. Jonathan kreeg de opdracht om verder naar het doel toe te lopen om het zichzelf makkelijker te maken en de tegenstander het juist lastiger te maken. En wat is het fijn als spelers dingen oppikken, want daarna kwamen de doelpunten. Het eerste doelpunt kwam nog een beetje gelukkig tot stand. Daan was het die de bal uiteindelijk in het doel schoot. Daarna scoorde Daan nog drie keer, maar dat waren doelpunten van heel het elftal. Doelpunten die begonnen bij de keeper Rowan en eindigde bij de spits Daan. Femke die vaak goed de opening zocht bij Jonathan, Jonathan die nu wel richting het doel dribbelde en elke keer goed het overzicht behield en Daan zijn doelpuntjes gunde. Daan kreeg vandaag een euro per doelpunt, maar als ik Jonathan was zou ik toch minimaal één euro van dat bedrag opeisen..

Na de vier doelpunten van Daan was het de beurt aan Ameide om te scoren, helaas voor de speler van Ameide was het wel in het verkeerde doel. Het laatste doelpunt in de eerste helft werd gescoord door Jonathan, hij koos ervoor om nu een keer zelf te schieten en met succes. Een hele goede eerste helft en met een voorsprong van 6-0 vertrokken we richting de limonade.

De tweede helft werd er geprobeerd om weer hetzelfde te brengen als tijdens de eerste helft. Helaas was het zonnetje verdwenen en ook het spel was niet zo goed als in de eerste helft. We waren een stuk slordiger aan de bal en we lieten de tegenstander te vaak lopen. Na een aantal goede kansen van Ameide, was het toch weer Meerkerk dat wist te scoren. Najah Meerkerk, eigenlijk Ameide, want weer was er een eigen doelpunt. Na dit doelpunt kreeg Meerkerk weer wat meer controle over de wedstrijd en kon er nog twee keer gescoord worden door Roben. Eén met rechts en één met links. Ameide kreeg toch nog een paar kansen om te scoren, maar helaas voor de tegenstander hadden ze weinig geluk in de afronding. Eindstand 9-0 in het voordeel van Meerkerk.

Vandaag stond er ook een paparazzi langs het veld om een paar mooie foto's te maken van deze wedstrijd. Judith was deze paparazzi (haar eigen moeder) echter een beetje zat en had als doel de paparazzi uit te schakelen tijdens de penaltyserie.  Dit lukte net niet, maar de bal verdween wel verschrikkelijk hard binnenkant paal in het doel..

Al met al dus een goede wedstrijd van ons. De eerste helft beter dan de tweede, maar het is ook moeilijk om met een 6-0 voorsprong nog 100% geconcentreerd te zijn. Goed om te vermelden is ook dat we voor het eerst tijdens een officiele wedstrijd de '0' hebben gehouden. Aankomende week spelen we de Zederikderby deel 2, dan zullen we in ieder geval weer met 100% concentratie moeten beginnen, want die ploeg zal gemotiveerd zijn om het ons erg moeilijk te maken.