Strijden tot het einde!

E-pupillen zaterdag, E2, 4e klasse E462

6 maart 2013 19:00

Lex Kramers

Doordat Beesd afgelopen zaterdag geen zevental op de been kon brengen werd die wedstrijd verplaatst naar vanavond. Dit kwam ons ook niet slecht uit, want Daan en Wessel stonden zaterdag nog op de latten en waren inmiddels (heelhuids) teruggekeerd. Alle ingrediënten voor een leuke voetbalwedstrijd waren aanwezig. Mooie temperatuur, lekker veldje en een goede tegenstander.

Beesd had net als ons één wedstrijd gespeeld tegen Mvv'58 en deze ook gewonnen. Het beloofde vooraf dus een spannende wedstrijd te worden.

Wij begonnen de wedstrijd goed. De bal werd lekker naar elkaar overgespeeld en de tegenstander kreeg weinig kans om gevaarlijk te worden. Beesd stond vooral achterin goed en onze voorhoedespelers hadden moeite om er doorheen te komen. We kregen wel wat kleine kansjes, maar doelpunten werden er niet gemaakt. Halverwege de eerste helft werden we wat ongeduldig en gingen we meer uit onze positie lopen. Daan ging steeds dichter bij onze spits Corne spelen, waardoor de ruimtes voorin nog kleiner werden. Ook achterin kwamen we af en toe in de problemen, omdat er soms niet werd meeverdedigd. Beesd werd gevaarlijker en helaas scoorden zij net voor rust de openingstreffer.

De spelers waren in de rust een beetje teleurgesteld, maar het besef was er wel dat we gewoon nog konden winnen van die gasten. Afgesproken werd om weer beter onze posities te houden en niet weer te vervallen in het kluitjesvoetbal voorin.

Tweede helft hetzelfde spelbeeld. Meerkerk liet het balletje gaan en Beesd kwam er af en toe ontzettend gevaarlijk uit. Gelukkig was Rowan alert en pakte weer de nodige ballen. Wij kregen een paar mogelijkheden, maar telkens was er net ééntje van Beesd op tijd om het onze spitsen onmogelijk te maken om te scoren. Corne en Daan kregen allebei kansjes, maar de bal wilde er niet in. Maar Meerkerk gaf niet op, Roben mocht aan het einde van de wedstrijd naar voren gaan met de hoop dat hij de bal een keer voor zijn voeten zou krijgen. En dit gebeurde uiteindelijk ook. Na rommelig uitverdedigen van Beesd kwam de bal in de voeten van Roben en die schoot op doel.. Goal!! Na de 1-1 bleef Meerkerk knokken, want misschien zat er nog wel meer in, maar de pijp was bij beide ploegen leeg en de scheidsrechter blies voor het einde.

Al met al een terechte uitslag, al was Meerkerk voetballend wel de betere. Toch voelt zo'n late gelijkmaker wel als een kleine overwinning. Complimenten voor de vertoonde inzet. Niet opgeven en strijden tot het einde met als beloning de late gelijkmaker. Zaterdag mogen we proberen om weer drie punten te pakken, uit bij SCR.