Zwaarbevochten overwinning sv Meerkerk A1!

Groot Ammers A1

Jesse Peek (scrimmage)

A-Junioren (A-cat), A1, 1e klasse 13

2 maart 2013 12:00

Renz, P.

Eindelijk!! Na drie maanden van zaaltjes, kunstgrasvelden en vrije zaterdagen kon Meerkerk A1 EIN-DE-LIJK weer de wei in. Iedereen stond weer te springen voor de 13e wedstrijd van het seizoen tegen Ammers waar we goede zaken konden doen. De tegenstander was een team uit de middenmoot en stond een paar plekjes onder ons maar zoals altijd blijft Ammers een moeilijke tegenstander.

12.00 Aftrap 1e helft

We begonnen voortvarend en wisten de tegenstander bij soms goed vast te zetten. Voor velen was het wel weer even aftasten na de lange winterstop. Jesse Peek was echter erg attent aan het begin toen hij een indraaiende corner vanaf links in het doel wist te werken door jan en alle man inclusief zich zelf en de bal achter de doellijn te beuken. Na de 0-1 stond het gelijk weer goed bij ons en was er wat meer vertrouwen in het spel. Echter niet veel later krijgen we een knullige goal tegen door miscommunicatie van ons centrale duo, 1-1 dus. De goal was een kleine tegenvaller, maar zulk soort dingen kunnen nou eenmaal gebeuren. Wat een grotere tegenvaller was , was dat ons spel er hard terug viel. Ammers nam het initiatief en wij lieten ze voetballen. Precies op het goede moment wist Peek, door een slim wippertje over de verdediging, Floren 1 op 1 te zetten. Die rondde dit koelbloedig af, 1-2. Het vertrouwen was weer terug en tot aan de rust liet Meerkerk A1 bij vlagen goed voetbal zien alle schijven van het elftal.

Rust

De boodschap in de rust was simpelweg deze lijn door te trekken. Koppie erbij houden, geen domme overtredingen en jezelf niet uit de tent laten lokken.

13.00 Aftrap 2e helft

De tweede helft begonnen we redelijk goed. Hier een daar kregen we wat ruimte en daarnaast wat mogelijkheden. Veel voorzetten kwamen net niet aan. Steekballetjes door het midden werden net aangeraakt en schoten op doel werden vaak geblokt. Echter in de 60 leken we door de verdediging heen te prikken met een spleitende pass. Floren, die pas halverwege deze pass over 40 meter z´n man voorbij was, werd door de grens zwaar onterecht van buitenspel beschuldigt. Ondanks dat die 4 meter achter z´n man startte had die het keurig afgerond en hadden we dus op 1-3 gestaan. Het liep anders, we moesten meer en meer op de knok spelen. Zelfs na de rode kaart van de tegenstander, door een smerige overtreding van achter op Floren, werd het spel er niet beter op. Tegen het einde kregen we meer mogelijkheden en kansen, Floren Mark en Peek waren echter wat ongelukkig in de afronding. Nu het niet lukte de 1-3 te maken moest het team op de knok en dat ging goed. Zoals Woutje Brama zei mentaliteit is ook een kwaliteit. De 1-2 bleef tot en met de 90e minuut overeind en de 3 punten zaten weer in de tas.

Volgende week VVGZ thuis, een ploeg waar we nog een appeltje mee hebben te schillen. De kansloze 7-2 nederlaag eerder deze competitie zal rechtgetrokken moeten worden. Met de 3 punten komen we op 25 en nestelen we ons goed in de top 4, onze doelstelling voor dit seizoen. FORZA giallo-neri, FORZA Meerkerk!!

Jesse van der Wal