Reuzendoder doet het weer!!!

VVGZ A1

A-Junioren (A-cat), A1, 1e klasse 13

9 maart 2013 12:00

Rijnsbergen, A.H. van

Vandaag stond de wedstrijd tegen de koploper VVGZ A1 op het programma. Na een heel slecht resultaat bij VVGZ (7-2 verloren) hadden we vandaag wat recht te zetten. En als we wonnen kregen rondje van de trainer maar niet alleen van de trainer ook van Jesse Peek die er niet bij kon zijn vanwege studie verplichtingen en van Mark die met zijn favoriete bezigheid (pokeren) 190 euro had gewonnen. De opdracht was verder duidelijk: gewoon op de knok en strijden voor iedere meter dit gebeurde dan ook in de stromende regen oftewel echt “ Meerkerks weer”.  Niet alleen het weer maar ook het veld waarop we speelde deed ons denken aan de wedstrijd eerder dit seizoen tegen Alblasserdam die toen koploper was en we wonnen met 6-0 dus het vertrouwen in een goed resultaat was groot.

Opstelling: Ruben, Thijs, Koen, David, Chris, Jelle, Niels, Wallie, Jessy, Elmar en Floren.
Tijdens de warming up merkte we dat het niet een veld was voor driehoekjes en mooi voetbal maar gewoon een veld om op te knokken, ploeteren en glijden. Dit gebeurde dan ook tijdens de wedstrijd.

Na een gelijk opgaand begin kreeg VVGZ de eerste kans maar dit afstandsschot werd door Ruben gepakt, halverwege de eerste helft was het raar en kopte Jessy uit een vrije trap van Wallie keurig binnen 1-0. Na de 1-0 werden we aardig onder druk gezet en kregen we een hoop corners tegen, maar we hielden de 1-0 tot aan de rust vast mede dankzij een paar goede reddingen van Ruben.

In de tweede helft veranderde het spelbeeld niet veel en bleef VVGZ zoeken naar de gelijkmaker, die kwam er niet sterker nog na goed doorzetten van Floren was het Jessy die met zijn tweede doelpunt van de middag de marge verdubbelde 2-0. Na de 2-0 werden we nog verder onder druk gezet maar door goed keepen, verdedigen met z’n alle en soms wat geluk kreeg VVGZ de bal er niet in. Na 90 minuten, een helemaal kapot gelopen en gegleden veld, shirtjes, broeken en sokken die helemaal onder de blubber zaten en zeiknat geregend publiek vond de scheidsrechter het genoeg en besloot hij af te fluiten.

Door deze overwinning blijven de vierde staan met twee wedstrijden minder. Volgende week wacht er thuis op ’t Hoogie een inhaalwedstrijd tegen de nummer 5 Wieldrecht A1 die de vorige keer in 1-1 eindigde.

Thijs