Nat ochtendje

SCR E2

E-pupillen zaterdag, E2, 4e klasse E462

9 maart 2013 11:00

Zoals vaker dit seizoen was er de twijfel of de wedstrijd wel door zou gaan. Dit keer niet door de vorst, maar door de hoeveelheid regen. Na het bevestigende telefoontje uit Rijswijk dat de wedstrijd gewoon door zou gaan, konden we ons opmaken voor de rit van ongeveer 40 minuten richting Rijswijk. Daar zouden we het opnemen tegen SCR E2

Ondanks het slechte weer had het team weer zin om te voetballen. Ook de support was vandaag weer massaal aanwezig. Van elke speler was één vader of moeder aanwezig om het team aan te moedigen!!

Het zou vandaag in meerdere opzichten gaan regenen. Het regende namelijk niet alleen nattigheid uit de lucht, maar het regende ook goals op het enige speelveld bij Scr. Al vrij snel in de wedstrijd werd duidelijk dat we deze ploeg konden hebben. Toen Corné na vijf minuten de 1-0 scoorde, hadden we eigenlijk al wel drie of vier goals kunnen maken. Een tijdje na de 1-0 was het Daan die de score verdubbelde. Toch stond het team niet helemaal goed. We gingen weer te veel uit onze positie lopen en dit resulteerde uiteindelijk in een goal van de tegenstander. Echt spannend zou het vandaag echter niet worden. Want binnen vier minuten scoorden wij vier goals. Roben en drie keer Daan. De kleedkamer werd dus opgezocht met een 6-1 voorsprong. Tijdens de rust afgesproken om de tweede helft onze posities te houden en het balletje het werk te laten doen. Roben kwam bovendien met de volgende weddenschap. 'Als ik nog een keer scoor maak ik een buikschuiver in de grote plas'. De hand werd geschud en de leiding hoopte dus dat Roben nog een keer zou scoren.

De tweede helft begon weer goed. Het was Wessel die gelijk op doel kon schieten, maar helaas de lat raakte. Even later wist Wessel wel te scoren met een mooi schot in de verre hoek. Helaas gaven wij hierna een doelpuntje weg, maar dat kan altijd een keer gebeuren. We speelden de tweede helft wel goed, het balletje ging soms van linksvoor naar de centrale verdediger en door naar rechtsvoor, erg leuk om te zien. Ook leuk om te zien was het doelpunt van Roben. Zijn afspraak werd nagekomen en met volle overgave maakte hij een buikschuiver door de plas. Van een geel shirt was niks meer te zien en vader Sjaak maakte zijn zoon er op attent dat zij vandaag de was hadden. Veel succes daarmee! Jonathan wist zijn goede wedstrijd nog te bekronen met een doelpunt. Het wilde maar niet lukken met rechts, maar met links lukte het in de slotfase van de wedstrijd wel. Eindstand: 9-2!

Na de wedstrijd zochten meerdere spelers het trainingsveld op om ook daar de kleren nog even extra te bevuilen, maar op zo'n ochtendje moet dat kunnen. Na het goede gelijkspel van afgelopen woensdag dus weer een prima wedstrijd gezien vandaag. Volgende week, als het doorgaat, mogen we het weer opnemen tegen Mvv'58. We moeten dan waken voor iets wat nieuw is voor ons, namelijk onderschatting!