Meerkerk A1 doet zichzelf tekort tegen Alblasserdam

A-Junioren (A-cat), A1, 1e klasse 13

23 maart 2013 15:00

Boon, W. de

Op deze koude zaterdagmiddag vertrokken vol zelfvertrouwen naar Alblasserdam.
Eerst nog even een korte bespreking op ’t Hoog waar centraal stond dat we Alblasserdam op een veilige afstand konden zetten bij een overwinning.

De opstelling: Ruben; Thijs, Koen, David, Chris; Jelle, Wallie, Jesse v. P., Peek, Elmar; Floren.

We kozen met opzet om de 1
e
 helft met wind tegen te voetballen. Dit was dan ook duidelijk te merken. Alblasserdam gaf voornamelijk diepe ballen en voor ons was het moeilijk om op hun helft te blijven voetballen. Er waren nog niet veel grote kansen tot het moment dat Ruben een bal niet goed raakte. Deze belande in de voeten van de tegenstander en die schoot meteen, omdat Ruben nog naast zijn doel stond. Koen probeerde het schot nog van richting te veranderen, maar hij rolde dus erg ongelukkig het doel in, 1-0. Daarna zagen we toch ook wel weer iets van de veerkracht van ons team. We begonnen iets beter te voetballen en creëerden wat kansen. Zo schoot Wallie bijna een bal erin en Koen kopte bijna uit een corner raak. Het zat al met al niet mee met de afronding.
Een paar minuten voor rust kwam er echter nog een tegenslag. Alblasserdam wist de voorsprong te verdubbelen na een kopbal uit een corner, 2-0.

In de rust waren we het eigenlijk allemaal eens dat er nog niet veel reden was tot paniek. Wij hadden tenslotte de 2
e
 helft de wind mee. Wij creëerden de meeste kansen en als we wat gelukkiger zouden zijn in de afronding konden we er zo nog 2 of zelfs 3 maken. Het moest alleen net iets feller en net iets geconcentreerder.

Vol goede moed gingen we de 2
e
 helft dus in. Door goed en wat feller voetbal creëerden we al snel 3 of 4 flinke kansen, maar wederom waren we ongelukkig in de afronding. De bal wou er maar niet in.
In een laatste poging om wat te forceren deed Arjan in de daaropvolgende 10 minuten nog een paar wissels. Mark, Dion en Mechiel kwamen erin voor Wallie, David en Jesse van Putten. Wij gingen wat opportunistischer spelen, omdat de weersomstandigheden daar ook een beetje om vroegen.
Helaas leidde dit niet tot veel grote kansen en bleef het slechts bij wat afstandsschoten en een enkele vrije trap. Daarentegen had Alblasserdam ook niet veel kansen meer. Ze kregen nog wel een strafschop, maar die werd gekeerd door Ruben. Zo eindigde de wedstrijd in 2-0 voor Alblasserdam.
Nog geen reden tot paniek, want nacompetitie ligt nog steeds in zicht.

Elmar