SV MEERKERK F3 SPEELT EEN HELE GOEDE WEDSTRIJD

SV Meerkerk JO9-3JM

F-pupillen zaterdag, F3, 4e klasse F470

23 maart 2013 8:30

Vorige week werd er tegen Herovina goed gevoetbald, maar door een gebrekkige concentratie in de tweede helft werd er verloren.
Onze trainer vertelde vooraf nog maar eens dat er in zowel de eerste als in de tweede helft geconcentreerd gevoetbald moest worden. En reken maar dat er hiernaar geluisterd is.

Ondanks de barre winderige weersomstandigheden werd er heel goed gevoetbald. In de eerste helft stonden Cesco en Wessel verdedigend hun mannetje.
Erg veel hadden ze niet te doen, want Daley en Ties hielden de bal voorin goed vast wat in de eerste helft resulteerde in maar liefst 8 doelpunten.
Noemenswaardig is de goal met links van Jens na een mooie voorzet van zijn broer Ties. Op de training wordt er regelmatig geoefend om met je “chocoladebeen” te voetballen.
En Jens is rechtsbenig en dan met links scoren is super knap.

Het meest tot de verbeelding spreekt hoe er in de tweede helft gevoetbald werd. Vaak ging het hier mis. Geen concentratie, veelal zwanendans, geklets, maar vooral geen voetbal meer. Met windkracht 6 tegen bleven onze jongens in de tweede helft heer en meester op het veld. Cesco en afwisselend Jens en Martijn hielden achterin de nul vast en in de voorhoede werd er geprobeerd doelpunten te maken. Lars heeft meerdere malen met een hard schot geprobeerd de doelvrouw te passeren. Helaas lukte dit vandaag niet. Ties, Daley en Jens bepaalden de einduitslag.

Mooi om te zien is dat er niet alleen gescoord werd door hard op doel te schieten, maar er waren ook enkele prachtige solo’s bij waaruit gescoord werd.
Het is goed om te zien dat iedereen ondanks de harde en koude wind plezier had in het voetballen, dat er in de eerste én tweede helft super werd gespeeld.
Dat beloofd wat voor de komende wedstrijden. Ga zo door jongens!!

Roger en Henk Jan