Meerkerk A1 pakt verdiend punt tegen Oranje Wit

A-Junioren (A-cat), A1, 1e klasse 13

30 maart 2013 15:00

Mathon, A.P.P.M.

Deze week hebben wij ons druk bezig gehouden met het voorbereiden op  een moeilijke wedstrijd tegen oranjewit a2. We hadden het ook niet anders verwacht dat ze ons ook voor de wedstrijd het lastig wouden maken, met een snelle veldwisseling van grasveld naar kunstgras en een inloop veldje waar de koeien niet eens op willen staan.  Vandaag waren de a1 en de b1 van oranjewit vrij waardoor ze beste opstelling konden opstellen, niet dat het iets uitmaakt voor ons sterren team. Voor de motivatie zouden  Spek en  Arjan een rondje geven als we zouden winnen. Maar voor het zo ver was moesten we nog wel even 90 minuten afzien.  De eerste minuten begonnen we met Dion op doel die het uitstekend deed als invallende keeper,  Thijs rechtsback, Koen en David centraal,  Chris linksback, Gestel en Wallie als controleurs, Jes op rechts half, Ellie Links half, Peek op 10  en Flo in de spits.

De eerste paar minuten  had meerkerk gelijk een paar mooie kansen ,  Flo werd nog aan zijn shirt getrokken anders was dat de 1-0 al.  Naar 10 minuten spelen kregen wij een vrijtrap mee, die jammer genoeg slecht uitpakte voor Jesse Peek. Hij viel over koen heen en kwam verkeerd opzijn enkel terecht. De brancard moest aan de pas komen en even later werd hij met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht, daar hadden ze hem onderzocht en er was gelukkig niet iets gescheurd of gebroken. Niels viel in op links half en Ellie schoof door  op Peek zijn positie. Na een paar kansen voor beiden kanten was het dan eindelijk raak. De bal schoot omhoog en Flo was de eerste die hem onder controle had, hij stond ook gelijk 1 op 1 met de keeper en kon hem dus makkelijk afmaken. 0-1 voor Meerkerk. Maar  10 minuten  benutten zij de vrije trap goed, en schoten zij de 1-1 binnen. Tot aan de rust hadden beide kanten  een aantal kansen. In de rust werd Niels  wegens een blessure gewisseld door Mechiel van Zessen .  Na een wat gelijk opgaand begin van de 2e helft viel de 2-1  voor oranjewit uit een vrijtrap.5 minuten hierna kreeg er een speler van oranje wit zijn 2e gele kaart. Waardoor meerkerk een stuk aanvallender kon gaan spelen.  Meerkerk creëerde wat kansen tot dat een  afvallende bal voor de voeten van Ellie komt, die hem snoeihard naar binnen schoot, 2-2.  Na het doelpunt werd Chris de teek gewisseld voor Anne .

5 min na de 2-2 werd de wedstrijd gestaakt, de scheidsrechter bleek bedreigd te zijn door de trainer van oranje wit die vervolgens met rood van het veld werd gestuurd. 5 minuten later begon de wedstrijd weer en meerkerk zette alles op alles om met 3 punten naar huis te gaan. De bal raakten nog een keer de paal maar de bal mocht helaas niet meer het doel in.

Met 1 punt naar huis gaan van de nummer 2 is geen schande. Er zijn nog veel punten die we kunnen behalen. Onze doelstelling wordt minimaal de na competitie, terwijl onze jaardoelstelling het linker rijtje was. Wat doet de A-uno het toch weer goed J!