Twee gezichten

D-pupillen zaterdag, D1, 3e klasse D39

6 april 2013 12:00

Arco van Zandwijk

Vandaag wilden we de goede lijn van de vorige week qua spel doortrekken naar ook weer eens een goed resultaat. Ongelooflijk genoeg stonden we echter andermaal in de tweede minuut alweer achter na een supersnel (randje buitenspel) doelpunt van Everstein.
Weer achter de feiten aan dus. De volgende tien minuten voetbalden we echter goed en ook met een gedachte erachter zodat we goede moed hadden dat we de zaak nog wel recht zouden kunnen breien. Na deze goede fase van onze zijde, slaagde Everstein er echter in om in een tijdsbestek van nog geen 5 minuten, drie (!) keer te scoren.
BAM! Deksel op je neus, noemen ze dat.
Het signaal voor de rust klonk en met gebogen hoofd verlieten de spelers van Meerkerk het strijdtoneel.

RUST

Na de rust wisten we echter vrij snel te scoren en werd er continu goed druk naar voren gezet. We bleven kans op kans creeeren en wisten na blijvend drukken ook nog eens de 2-5 binnen te schieten. Daarna wisten we helaas niet meer te scoren, maar ik overdrijf niet als ik zeg dat we nog zeker een kans of vier gehad hebben en Everstein eigenlijk niet één.

Echt een wedstrijd met twee gezichten dus. Eerste helft kansloos met 0-5 verloren. Tweede helft met goed spel en positioneel fijn combinatievoetbal met 2-0 gewonnen.

Nu moeten we er aan gaan werken dat we dat voortaan ook twee keer dertig minuten op de mat kunnen leggen.

Fijn weekend!