Terechte puntendeling tegen VVAC A1

13 april 2013 12:15

Heer, M. de

VVAC – MEERKERK

VVAC vs. Meerkerk, bij voorbaat een omstreden wedstrijd vanwege de Meerkerkse input van voormalig A1 trainer Marcel Kers en spits Jaimy Kooyman aan de zijde van de ‘groen-witte’. Na het zinderende spektakel op ’t Hoog, wat eindigde in een overwinning voor Meerkerk, beloofde de wedstrijd op het kunstgras van De Put veel goeds. Beide teams waren tot op het bot getergd om deze pot uit te halen, en zo was ook het spelbeeld van ongeveer de gehele wedstrijd.

Met de aan de enkel geblesseerde Jesse P. en de afwezigheid van Niels B. die te kampen heeft met een hamstring blessure, werd er gekozen voor de opstelling zoals tegen EBOH. ‘Never Change A Winning Team’ dus Suus op doel, de achterhoede bezet door Thijs, Koen, David met zijn ‘wondersloffies’ en Chris, het middenveld gedirigeerd door Jelle, Wallie en Elmar en ten slotte de voorhoede bezet door Floren, Van Putten en Dion.

Hoewel de eerste vijftien tot twintig minuten vooral werden gedomineerd door Meerkerk, en Dion binnen 5 minuten via een ‘omhaal/volley’ de bal erin wist te werken, sloeg het spelbeeld om als een blad aan de boom. VVAC nam de touwtjes in handen en het voetbal van Meerkerk kenmerkte zich door slordig voetbal, veel onnodig balverlies en maar weinig gewonnen duels. Voormalig spits van Meerkerk A1 Jaimy Kooyman zorgde voor veel dreiging van de kant van VVAC, zodoende wist hij ook een hoge voorzet te verzilveren door hem tegendraads in te koppen, Suus was kansloos, 1-1. De spanning was weer helemaal terug in de wedstrijd, maar aan de kant van Meerkerk moest na rust toch het een en ander veranderen om deze veldslag naar hun hand te zetten. Duels moesten weer gewonnen worden, de zuiverheid terug in de passes en de vechtlust zoals eenieder gewend is.

Tevergeefs, een slap begin aan de tweede zorgde voor de 2-1 op het scorebord. Een knullig eigen doelpunt van Wallie waar hij overigens weinig aan kon doen. Het verslaan van de tweede helft is overigens een lastige klus, het kenmerkt zich al met al door en onevenwichtig spelbeeld van beide kanten. Zowel VVAC als Meerkerk wisten geen grip te krijgen op de wedstrijd, hoewel de beste kansen voor VVAC waren, wist ons aller Floren een klutsbal tegen de touwen te krijgen, 2-2. En zoals al eerder aangeven kenmerkte de tweede helft zich door een hevige strijd van weerszijden wat gepaard ging met onzorgvuldig voetbal. Het tweede doelpunt van de middag van Floren Streefkerk voelde dan ook als een opluchting. Voor de tweede maal op het goede moment op de goede plaats, voor de tweede maal een klutsdoelpunt, maar des te heerlijker bij een tussenstand van 2-3 en nog een kleine 15 minuten te gaan. Zou Floren dan alweer zoals al vaker is gebleken dit seizoen de verlosser zijn van de zaterdagmiddag. Het antwoord hierop moet ontkennend worden beantwoord, hoewel Jaimy een aantal kansen niet wist te verzilveren maar wel een grote dreiging bracht, scoorde de invaller van VVAC ternauwernood de 3-3. Een laatste stuiptrekking van Meerkerk kon desalniettemin niet voor het beoogde resultaat leiden.

Al met al is de uitslag van 3-3 een ‘faire’ en hebben beide ploegen gestreden voor elke meter. Over twee weken gaat de strijd verder om de nacompetitie!

Jesse Peek