Trage start

Assist: Sam van Veen

F-pupillen zaterdag, F2, 4e klasse F450

20 april 2013 9:00

Het leek wel of onze jongens allemaal op het verjaardagsfeestje van Sybe waren geweest en het onder het genot van chips en cola nogal laat hadden gemaakt. Als een stelletje trage slakken kropen ze over het veld en dat allemaal onder een heerlijk zonnetje en een strak blauwe hemel. Zo af en toe zou je wensen dat je een afstandsbediening had, waarmee je ze kon laten bewegen. Gelukkig had Willem een fantastische dag en stofzuigerde de bal voor alle doorgebroken spelers weg. Een prima timing en goed spelinzicht heeft hij zeker. De rest mocht in zijn handen knijpen met zo'n man achterin. Voorin wilde de bal maar niet langs de verdediging van Arkel geraken. Als dat dan toch lukte, was het de hele tijd naast. Dat moest anders.

In de rust volgde een uitleg tot verbetering aan de hand van het wandbord. Niet met 4 man voor het doel en schreeuwen dat je bal wilt hebben, maar juist 5 achter de bal en zorgen dat de spitsen aangespeeld kunnen worden.

De F2 van Meerkerk is duidelijk visueel ingesteld, aangezien zij de tips prima oppakten en naar elkaar overspelend, het balletje het werk lieten doen. Ondanks wat frustraties dat het niet gelijk lukte, kwam uiteindelijk een schitterende voorzet van Sam voor de voeten van Julian (met zijn nieuwe schoenen) die hard uithaalde. 1-0.  Drie minuten later was het wederom een voorzet van Sam, die ditmaal Tycho wist te bereiken. 2-0
Als Arkel al een keer voorbij de middellijn kwam, stond daar onze Willem alle ballen weg te tikken. Eén van die ballen werd door Enrique opgepikt, die een solo vanaf eigen helft begon, welke eindigde in het doel van Arkel. 3-0 Als laatste was het Sam die zijn doelpuntje weer meepikte. Na eveneens een fraaie solo schoot hij zelf de 4-0 langs de uitstekende keeper van Arkel. Met een minder betrouwbare sluitpost had het zeker 8-0 kunnen zijn.

Aan de andere kant van het veld hadden Jesse en Willem het aan het einde van de tweede helft zo rustig, dat zij in de zon op het gras lagen te luieren. Wat een traag begin was, is toch nog een hele mooie dag geworden.