Meerkerk A1 plaatst zich voor de NACOMPETITIE

A-Junioren (A-cat), A1, 1e klasse 13

25 april 2013 19:00

Versteeg, L.

Tijdens een heerlijke zomeravond heeft Meerkerk A1 zich geplaatst voor de nacompetitie voor een plek in de hoofdklasse. Daarnaast verzekerde zij zich van minimaal plek 3 in de 1e klasse en dat is de hoogste notering van onze A1 ooit.

Tegenstander HSSC'61 wist dat het een lastige opgave ging worden om de Meerkerkse dadendrang te stoppen. Voor het talrijk opgekomen publiek startte Meerkerk fel en creëerde kans op kans. Na 3 minuten was het raak. Floren Streefkerk rondde beheerst af na een mooie pass van Jelle v.d. Dries. Daarna lag de keeper 2x in de weg anders had de wedstrijd al na tien minute beslist geweest. Na 20 minuten zette Mark Reitsema Floren vrij voor de keeper en was het 2 - 0. Floren maakte zijn hattrick compleet door een schot van Thijs van Klij te promoveren tot doelpunt.  Daarna zakte Meerkerk diep weg en werd het spel een stuk minder. Onder impuls van de 4 B junioren, die beloond werden voor hun goede ontwikkeling dit seizoen, ging het aan het eind van de 2e helft weer snel. Floren maakte zijn vierde en zelfs kansenmisser Jesse van der Wal pakte zijn goaltje mee. Een 5 - 0 eindstand en het feest kon beginnen!

De nieuwe picknick banken werden gelijk getest en slaagden daar zonder problemen voor. Tot in de kleine uurtjes werd er een mooi feestje gebouwd waarbij het leuk was om de vele complimenten in ontvangst te nemen. Hopelijk kunnen het 2e en 3e het voorbeeld van de A1 volgen. Trainer Arjan Versluis werd ondanks het luidkeels ingezette "zwemmen, zwemmen" net niet in de sloot gedeponeerd. Maar bij een eventuele promotie is er geen weg terug!

Het nacompetitie avontuur start op 11 mei. Dan wachten Oranje Wit en Alblasserdam de Meerkerkse formatie op. In 2 wedstrijden van 50 minuten wordt beslist wie zich plaatst voor de finale van de nacompetitie die zal plaatsvinden op 25 mei. Ook die zal weer in toernooi vorm worden gespeeld tegen de nr 10 van de hoofdklasse en een andere 1e klasser. Maar zover is het natuurlijk nog lang niet. Eerst genieten van dit uitstekende resultaat in een geweldig seizoen. Een prestatie om trots op te zijn!