Eerste bekerwedstrijd van de A1

A-junioren, A1, Groep 1 21

31 augustus 2013 12:00

Watering, L. van de

Vanmiddag om 12.10 floot de goed leidende scheidsrechter voor de aftrap van de eerste helft. De eerste officiële wedstrijd van de A1 in het nieuwe seizoen. Tegenstander was Almkerk die hun eerste bekerwedstrijd hadden gewonnen van Rijsoord.
Meerkerk begon ontspannen en goed combinerend aan de eerste helft. Deze lijn wisten ze de hele eerste helft vast te houden. Dit leidde tot twee doelpunten, van Mechiel en Jesse, en nog verscheidene kansen. Tussendoor kreeg Almkerk nog een, verdiende, penalty die knap gered werd door Ruben.

De tweede helft werd het voetballend allemaal wat minder, kansen kreeg Meerkerk in het eerste gedeelte echter des te meer. Op één prachtige stift van Joop na, redde de goede Almkerk keeper alles. Na het derde doelpunt ging de kaars langzaam uit, voor sommigen zelfs snel. Het fysiek sterkere Almkerk rook zijn kans en bracht Meerkerk in de problemen. Verder dan 1 tegendoelpunt kwam het gelukkig niet.

Met een 3-1 eindstand was iedereen van Meerkerk dan ook tevreden.