De kop is eraf!

LRC E2

E-pupillen, E1, Groep 2 07

31 augustus 2013 8:30

Na de afgelaste wedstrijd van vorige week, ging het vandaag toch echt gebeuren. De eerste wedstrijd van het seizoen. We zijn al twee weken aan het trainen, maar er is natuurlijk niets leuker dan een echte wedstrijd spelen. Wedstrijden bij de E-pupillen betekent ook dat de wekker zijn rentree op de zaterdag gemaakt heeft. Kwart voor 8 werd er vertrokken richting Leerdam om het daar op te nemen tegen Lrc E2.
De rijders waren vandaag nog niet echt één team, waar de één over wegen reed waar niet gereden mocht worden koos de ander voor een andere route. Uiteindelijk kwamen we gelukkig allemaal aan op dezelfde plek.

Het leuke van zo'n eerste wedstrijd is dat je nog niet precies weet waar je staat als team zijnde. We spraken voor de wedstrijd af om allemaal goed onze eigen plek en eigen mannetjes in de gaten te houden. Milan was er vandaag bij om ons team te versterken, hierdoor konden we met acht spelers voetballen en hadden we dus één wissel.

De wedstrijd kende een valse start, we waren nog even zoekende en daar profiteerde Lrc al vrij snel van, binnen vijf minuten stonden we 1-0 achter. Gelukkig waren wij na vijf minuten uitgezocht en begon het wat beter te lopen. Bart zorgde dan ook al vrij snel voor de 1-1. Er werd steeds beter gevoetbald en dit resulteerde in een aantal goede kansen. De keeper van Lrc pakte er, helaas voor ons, een paar hele goede ballen uit. Een rebound van Boyd werd echter te veel voor deze keeper en we kwamen op voorsprong.

De wedstrijd bleef in deze eerste helft gelijk opgaan, beide teams kregen kansen en helaas voor ons was het Lrc dat de gelijkmaker scoorde. Nog voor rust besloot Bryan om eens van wat verder uit te halen, de bal werd van richting veranderd en hierdoor was de keeper kansloos. We gingen hierdoor dus rusten met een 3-2 voorsprong.

Al met al waren we best tevreden en op een paar opmerkingen na hadden de leiders niks te melden. Scherp beginnen en proberen de voorsprong uit te breiden. Dit werd dan ook gedaan en de tweede helft was geen gelijkopgaande strijd meer. Meerkerk was veel beter en we kregen veel kansen. Uiteindelijk scoorden we in deze helft, na een aantal mooie aanvallen, nog zes keer. Rowan moest ook nog één keer de bal uit het net halen. Eindstand 9-3 in het voordeel van Meerkerk. Opmerkelijk was dat alle spelers, op Rowan na, een doelpunt hebben gescoord. Met het scorende vermogen zit het dus wel goed!

Volgende week spelen we de volgende bekerwedstrijd thuis tegen Peursum E1, kijken of we dit een goed vervolg kunnen geven!