VOLGENDE KEER BETER

F-pupillen, F2, Groep 6 31

31 augustus 2013 9:00

Ahmet Dickici

Het seizoen is weer begonnen. De eerste wedstrijd voor de beker is een feit. Hoe zouden de jongens ervoor staan, zonder getraind te hebben?
De wedstrijd begon niet al te best, de scherpte ontbrak. Binnen 6 minuten stonden we al met 0-3 achter, mede door een eigen doelpunt. De bal kwam vanuit een corner voor het doel en ging via de knie zo het doel in. Ongelukkige samenloop van omstandigheden.
De fase daarna was zeer hoopgevend. Er werd hard gewerkt, geknokt voor elke bal, waardoor ook enkele grote kansen ontstonden. Jammer dat die kansen er niet in gingen.

In de tweede helft was er al snel weer een eigen doelpunt te melden. Deze keer ook uit een corner, die pardoes via het hoofd werd binnengekopt. De vermoeidheid sloeg toe, de blaren kwamen opzetten en de scherpte van de eerste helft was ver te zoeken.
Toch kregen we in de tweede helft ook weer hele goede kansen om te scoren. Jammer dat ook nu weer de bal steeds net naast ging, of hun keeper op de juiste plaats stond.

De uiteindelijke uitslag van 0-9 was toch wel geflatteerd, zeker gezien het grote aantal kansen die wij zelf kregen. Waar het, zeker in de tweede helft, mis ging was de concentratie die we niet vast konden houden. Zeker verdedigend lieten we daardoor wel eens een steekje vallen, waardoor de spelers van Peursum wel heel makkelijk konden scoren.

Gelukkig is vanaf volgende week de groep weer compleet en gaan we weer trainen en oefenen om beter te worden.